Søttebens nedruller
Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 02-05-02 06:15

Hejsa

Jeg er træt af at stå med håndsvinget, og rulle støtteben ned.
På den anden side vil jeg ikke ofre meget på en løsning.

Alle nøgler jeg har set har et for tykt skaft, til at det kan komme ind i
min skruemaskine.

Ideer?

/Kaj

Fra : PHK

Dato : 02-05-02 08:42

"Kaj Mikkelsen" <kmi@post9.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> På den anden side vil jeg ikke ofre meget på en løsning.
>
> Alle nøgler jeg har set har et for tykt skaft, til at det kan komme ind i

Du må kunne købe en converter mellem din skruemaskine og din nøgle - kik i
byggemarkederne.

--
_
|_|

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-05-02 18:45

> [...]
> På den anden side vil jeg ikke ofre meget på en løsning.
>
> Alle nøgler jeg har set har et for tykt skaft, til at det kan komme ind i

Jeg fandt mig et håndsving og savede det over. det passede så ikke i min
skruemaskine så jeg fik en til i en drejebænk få den ned i 9 mm diameter ude
for enden. derefter filede jeg 3 flader så min skruemaskine kunne få
ordentlig fat.
alternativ se denne link
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='802040'&page=1&p_ca
t_id='535' eller denne
http://www.hks-camping.dk/produkter.phtml?produkt=898&katid=4 eller helt
alternetivt denne løsning
http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='818300'&page=1&p_ca
t_id='580' når det var en joke.

I øvrigt skal du for at det skal virke ordentlig få en skruemaskine med gear
således at når den er stram kan du køre den i lavt gear og når den er kommet
løs kan du sætte den op i gear.

Hilsen Jørgen

Fra : Jan Pedersen

Dato : 02-05-02 21:32

tilladelse...

http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='818300'&page=1&p_ca
> t_id='580' når det var en joke.

Hvorfor "joke" det bør da snart blive standart på alle vogne

Jan

Fra : Jørgen L.

Dato : 02-05-02 22:06

"Jan Pedersen" <jp@person.dk> skrev i en meddelelse

> tilladelse...

http://www.camper.dk/commerce/com_product.asp?p_prod_id='818300'&page=1&p_ca

> Hvorfor "joke" det bør da snart blive standart på alle vogne

Det var en joke fordi at det nok i hans tilfælde var noget over hvad han
ønskede sig.

Hilsen Jørgen

ps. jeg har dem selv på min vogn

Fra : Kaj Mikkelsen

Dato : 06-05-02 17:14

Nemli.

Jeg har (indtil videre) end gammel vogn, som jeg ikke vil ofre for meget på.

mvh
Kaj

Fra : Andreas Falck

Dato : 06-05-02 17:44

> Nemli.

Hvad er det du siger "nemli" til?

> Jeg har (indtil videre) end gammel vogn,
> som jeg ikke vil ofre for meget på.

Jamen det er da udmærket, men hvad hentyder du til.

Hvis du (og mange andre) læste og fulgte disse fine råd om citat- og
svarteknik, ville det være meget lettere at følge med i til hvem og på
hvad der blev svaret og kommenteret:

"Det Evige Evangelium" - http://www.sda-net.dk/
"Hvad med Israel?" - http://hjem.get2net.dk/AFA1441/side-052.htm

Fra : Jørgen L. Nielsen

Dato : 06-05-02 23:05

> Hvad er det du siger "nemli" til?

For en gangs skyld er jeg enig med Andreas, om hvad og hvem er svaret til.

men Andreas jeg har et lille problem med dig og det er at det eneste du
skriver det er når andre laver en fejl iflg. din mening så skal de have det
at vide.
du kommer aldrig med nogen ting selv, kun kritik og det er jeg en smule træt
af.

Hilsen Jørgen

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-05-02 06:57

"Jørgen L. Nielsen" wrote:

> For en gangs skyld er jeg enig med Andreas, om hvad og hvem er svaret til.

Hmmm - trist at det er "for en gangs skyld". Denne gruppe har samme
problem som mange andre nye grupper. Folk har brugt WWW igennem længere
tid, og er vænnet til, at hver mand gør tingene på deres måde. Pludselig
opdager de usenet, måske via kandu.dk eller opasia, og de begynder at
skrive, uden at se hvordan man gebærder sig her. De fleste nye brugere
af usenet kunne med fordel for sig selv og for os andre starte med at
læse lidt på http://usenet.dk

> men Andreas jeg har et lille problem med dig og det er at det eneste du
> skriver det er når andre laver en fejl iflg. din mening så skal de have det
> at vide.

Ikke rigtigt - når Andreas skriver sine henvisninger eller vejledninger
er det aldrig hans personlige preferencer der ligger bag, men altid et
udtryk for den "gældende netikette" der er fremkommet via debat mellem
usenets brugere. Og skulle det ske, vi har lige oplevet det, at Andreas
tager fejl, så er han ikke bleg for at stikke en undskyldning.

> du kommer aldrig med nogen ting selv, kun kritik og det er jeg en smule træt
> af.

Jeg chekkede lige - der er ganske rigtigt mange (fuldt berettigede)
henvisninger (og det er bevidst jeg ikke skriver kritik), men der er
skam også almindelige debatindlæg.

Men skal vi ikke lade det hvile her - og eventuelt tage den debat op i
dk.admin.netikette da det er det rette sted for dan snak.

Med venlig hilsen,

--
Carsten Stage

http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/

Fra : pathfinder

Dato : 09-05-02 20:58

Det er trættende læe:

Hvis det er kommentarer til folks måde at gebærde sig på, så gør opmærksom
på det i subjevt, så slipper man for at få sine filtre fyldt óp med klogeåge
tekster fra alle de dygtige usenet folk--
næ du -. få dig en campingvogn, eller noget andet an intressere dig for!

Flemming

Fra : Andreas Falck

Dato : 10-05-02 10:04

"pathfinder" <pathfinder@kuk.kuk.dk> skrev i en meddelelse

> Det er trættende læe:

Ja, sådanne uformatterede og uklippede indlæg, hvor det hele er
bundciteret, er meget trættende at læse og er debatødelæggende!

> [...]
> gør opmærksom på det i subjevt, så slipper man for at få sine
> filtre fyldt óp med klogeåge tekster fra alle de dygtige usenet

Et endnu bedre forslag er at alle der bundciterer uklippede indlæg gør
opmærksom på det i subject, så kan alle vi andre sortere tåberne fra i
vore filtre!

> næ du -. få dig en campingvogn,

Dem har jeg haft mange af gennem de sidste 35 år!

> eller noget andet an intressere dig for!

Jeg har mange og alsidige interesser.

Men sparker du også til bolden når du spiller håndbold, eller
insisterer du på din "ret" til at cykle i den midterste vejbane på en
trsporet motorvej! Eller at ville køre bil i en gågade, eller køre
modsat færdselsretningen i en ensrettet gade!

Vil vi have en velfungerende campinggruppe er det altså en mega stor
fordel at vi retter os efter de ganske få men yderst nyttige råd der
bl.a. gives her: http://www.usenet.dk/netikette/citatteknik.html

FUT til dk.admin.netikette, hvor svar på denne vil blive postet.

Fra : Kim

Dato : 03-05-02 10:48

Kik på http://www.hks-camping.dk der har de en til 118,00 kr.
Kim...

Fra : Bent E. Nielsen

Dato : 04-05-02 14:45

Fra : Bent E. Nielsen

Dato : 04-05-02 14:46

Fra : Peter

Dato : 04-05-02 19:56

Kaj Mikkelsen" skrev:
>: Støttebens nedruller
> Ideer?

I svenske Bil Tema har jeg købt en lille omformer der gør det muligt at
montere almindelige toppe fra et topnøglesæt på bore/skruemaskinen.
Jeg tror den kostede 14 sv. Kroner og danske Harald Nyborg har også flere
mulige løsninger.

Jeg har fast forlængerstangen fra topnøglesættet med den rigtige top
liggende i campingvognen. Jeg gider nemlig heller ikke bruge
håndsvinget (og det er også sjovt at se alle de misundelige blikke på
campingpladsen, når man sætter alle støtteben ned på under 1-2 minutter
inkl.. udpakning af værktøj.

MVH Peter

Fra : Kurt Madsen

Dato : 05-05-02 04:56

Fra : Sailor

Dato : 09-05-02 23:02

De ganske almindelige støttebensnøgler burde kunne gå i de fleste
skruemaskiner. Skær den over lige før den første bøjning og slib
eventuelt ned så den bliver trekantet - så sidder den også bedre fast i
maskinen uden der er noget, der bare løber rundt til ingen verdens
nytte.
Jeg har selv gjort det således og det virker perfekt.

De bedste hilsener.
Sailor

http://www.kandu.dk/