Køb af tv-kort
Fra : UraNoS

Dato : 01-05-02 23:01

Hvad vil I anbefale

dette
Pinnacle Studio PCTVrave TV-Tuner TTV

eller
Terratec TerraTValue PCI TV-Tuner / Radio

skal ikke rigtig bruge radio delen, men det er bare det kort der er fedest
jeg er ude efter..

Venlig hilsen
Karsten

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-02 00:17

Kik i maj nummeret af Alt om Data... WinTV PVR er FEDEST!

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Peter Holm

Dato : 02-05-02 07:16

Jeg har stået med samme problem i mere end 1 år nu, og har stadig ikke
fundet ud af hvilket tv-kort der er bedste investering.
Jeg har læst utallige anmeldelser uden at komme meget tættere på målet.
Længe overvejede jeg Hauppauge WinTV PVR som en anden også foreslår, men en
anmeldelse og et klip lavet med dette kort fik mig fra det igen.
Du kan finde anmeldelser af MANGE kort på
http://www.vcdhelp.com/capturecards.php men også her er der stor uenighed om
hvad man bør købe.

Har er et uddrag fra anmeldelsen af Hauppauge WinTV PVR:
Unfortunately was the captured MPEG video a bit of disappointment, the VCD
and SVCD quality is far from perfect, the sharpness is very good and it
looks good when there are no movements but direct when there is some action
the video easily becomes very blocky and sometimes also a bit jumpy. (Det er
rigtigt - så snart noget bevæger sig, så er der streger overalt i billedet -
det ser Herrens ud!) SVCD and DVD with high bitrates is better but it is not
perfect. I have made some short samples you can download here.

Terratec har et nyt kort ude (Cinergy 400 TV), som vist kommer til DK i uge
20. Det kan allerede nu bestilles i tyskland, og måske er det sådan et vi
skal ha´fat i. Jeg venter i hvert fald med at købe til jeg har set
anmeldelser af det kort. Indtil videre er der kun Terratecs egen vurdering
at læse http://www.terratec.com/products/cinergy400tv/cinergy400_info.htm

/peter

"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> wrote in
message news:RH_z8.8536$HZ2.715832@news000.worldonline.dk...

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-02 10:55

> [...]
not
> perfect. I have made some short samples you can download here.

Jeg har et WinTV PVR siddende i computeren. Det er rigtigt at VCD og SVCD
ikke ser for godt ud, men det er fordi de bruger Nero's dll fil. Dvs du får
præcis samme resultat hvis du optager i ren AVI og brænder med Nero!

Kommer man op på 4 MB/sek ser MPEG'en ganske fornuftig ud. 8 MB/sek er bedre
og tager jeg en DVD's video signal og smider direkte ind i kortet, kan du
med garanti ikke seforskel på originalen (ca 10 MB/sek) og kopien 12 MB/sek.
Men OK det er ikke nogen top professionel MPEG encoder. Vi snakker om en 500
krs sag og ikke en 500.000 krs sag.

> [...]
> skal ha´fat i. Jeg venter i hvert fald med at købe til jeg har set
> anmeldelser af det kort. Indtil videre er der kun Terratecs egen vurdering

Jeg har et Terratec DMX lydkort i computeren. Terratec gider ikke lave
driver til det dersens moderne W2k og XP noget, så dem er jeg færdige med!
Men OK lydkortet virker i W2k og XP, men hvorfor var det lige man købte et
lydkort med flere indgange, 3D lyd og digital in/out ? Tjae ikke for at
bruge det i W2k og XP for det tillader Terratec ikke....(

Men da jeg kunne bruge det fuldt ud var det et godt kort.

--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : Peter Holm

Dato : 02-05-02 21:34

> [...]
får
> præcis samme resultat hvis du optager i ren AVI og

samme resultat som hvad ?

> [...]
MB/sek.
> Men OK det er ikke nogen top professionel MPEG encoder. Vi snakker om en

det koster skisme da kr. 2200!

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-02 21:47

SVCD
> får
og
> brænder med Nero!
>
> samme resultat som hvad ?

Hvis du optager og convertere til VCD, er det lige meget om du beder
tv-kortet eller Nero gøre det, da det er samme fil der gør det.
Og den er kendt for ikke at være for god. (TMPGEnc gør det langt bedre).

> bedre
> MB/sek.
> 500
>
> det koster skisme da kr. 2200!
MPEG encoderen er en 500 krs sag. Kortet som helhed koster ca 2200 - 2700
kr

> --
Hilsen
Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : [5250] Jens

Dato : 03-05-02 12:18

Michael Lund Sørensen wrote:

> [...]
> bruge det i W2k og XP for det tillader Terratec ikke....(
>
> Men da jeg kunne bruge det fuldt ud var det et godt kort.

Jeg kiggede tilfældigvis på Terratec lydkort igår, hvad er det der ikke
er driver til i Win2k/XP ?

Fra : Lars Møllebjerg

Dato : 02-05-02 07:27

"UraNoS" <uranos@kknudsen.dk> wrote in message
> Hvad vil I anbefale
>
> dette
> Pinnacle Studio PCTVrave TV-Tuner TTV
Kortet er sikkert udemærket, men driveren er lavet af en flok amatører der
tror vi stadig kører Windows 95 allesammen, og er så vildt begejstrede for
de applikationer de har gidet at udvikle så vi aldrig kunne få lyst til at
køre noget som helst andet der jo kræver moderne standard drivere. Du kan
købe mit billigt! :(

> eller
> Terratec TerraTValue PCI TV-Tuner / Radio
Kender det ikke, men jeg skal nok selv sørge for at købe Hauppage næste
gang - jeg orker ikke det driver bøvl!

/Lars

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 02-05-02 10:57

> [...]
> køre noget som helst andet der jo kræver moderne standard drivere. Du kan

Vist kun med mono tv lyd...

> Kender det ikke, men jeg skal nok selv sørge for at købe Hauppage næste
> gang - jeg orker ikke det driver bøvl!

Jeg er nu ikke 100 % tilfreds med XP driveren til WinTV PVR. W2k driveren
virkede fint, men der har været visse småproblemer med XP (fx ikke
automatisk renummering af filerne).
--
Hilsen
Michael Lund Sørensen

Fra : UraNoS

Dato : 02-05-02 18:48

Jeg takker mange gange, men tror jeg venter til uge 20, og så kigger jeg på
det der fra Terratec Cinergy 400 TV

,
"Michael Lund Sørensen" <hold-diskussionen-i@nyhedsgruppen-tak.dk> skrev i
en meddelelse news:D38A8.12025$kp3.651327@news010.worldonline.dk...