HJÆLP!! Overclocking af P3 650!!
Fra : Ulla

Dato : 01-05-02 22:06

jeg fik den gode ide at overclocke min PIII 650E MHz, 256kb, 100FSB ! (havde
aldrig prøvet det før) - og jeg læste forskellige guides på nettet om
hvordan man gør - jeg gik så i gang - Jeg har et íWill motherboard - og inde
i bios var jeg inde i "iWill smart settings" hvor jeg kunne sætte min
cpuhastighed op (meget nemt)! Jeg havde så læst at man skulle gå langsomt
frem, for at finde den frekvens der er optimal uden computen låser. Godt
så - jeg begyndte og kom op på 800MHz (100x8.0) - så ville jeg prøve at få
min FSB op på 133MHz (istedet for 100), så jeg valgte den næste
(automatiske) cpuhastighed, 400MHz (133x3) og genstartede ........ Men så
ville den ikke mere!!! Jeg havde læst i guiden, at den ville låse ved
opstarten af Windows (og så kunne man jo bare genstarte og gå ind i bios og
sætte hastigheden ned) - men den nægter at starte! Den går i gang - loader
fra handisken, tænder skærmen - men lige inden der burde komme noget af det
første skærmen viser, slukke skærmen og der sker ikke mere! maskinen summer
stadig og det virker som om alt er fint, men cpu'en vil selvfølgelig
ikke -------------------- ?
So far so good - jeg tænkte aller først at "fuck nu er den brændt af", men
det kan simpelthen ikke passe, det det kun var 400mhz jeg prøvede og den var
godt kølet! Dernæst tænkte jeg på om ikke der sad en lille knap eller anden
dims som skulle flyttes på motherboardet eller cpu'en for at få den tilbage
til dens oprindelige tilstand? - men kunne ikke finde noget!

Mit paniske råb for hjælp er så - HVAD GØR JEG?? Jeg har aldrig prøvet at
overclocke før, så ikke noget med svære tekniske betegnelser, tak

pleeeeaase help me ;-(

- joey
(jeg er "j o e y" men står som "ulla" da jeg bruger den gamles maskine)

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 01-05-02 22:08

"Ulla" <ullajessen@grin.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> pleeeeaase help me ;-(
>
> - joey
> (jeg er "j o e y" men står som "ulla" da jeg bruger den gamles maskine)

Hej Joey.

Hvis du er RIGTIG smart så skynder du dig lige at smide dette spørgsmål over
i den gruppe som hedder: news:dk.edb.hardware.overclocking

/Kenneth

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 01-05-02 22:18

Ulla <ullajessen@grin.dk> wrote:
> jeg fik den gode ide at overclocke min PIII 650E MHz, 256kb, 100FSB !
> (havde aldrig prøvet det før) - og jeg læste forskellige guides på
> nettet om hvordan man gør... [snip]

Så har du vel også læst at multiplyeren er låst fast på 6,5. Den eneste
måde at OC en Pentium er ved at hæve FSB'en op over de 100MHz.

Som (:MarlboroMan:) nævner og navnet antyder er
news:dk.edb.hardware.overclocking gruppen hvor overclocking diskuteres.
Prøv den

--
Lars

Få mere styr på OutlookExpress
OE-QuoteFix - http://jump.to/oe-quotefix

Fra : Ole Axelsen

Dato : 02-05-02 22:21

> [...]

tilbage
> til dens oprindelige tilstand? - men kunne ikke finde noget!

Nu kender jeg ikke lige dit board, men den bør være der. Almindeligvis
sidder den i umiddelbar nærhed af backupbatteriet. Hvis der ikke er en
jumper, så prøv at lede efter, om ikke der skulle være et par små
forhøjninger (ligner loddeklatter) Disse skal så bare lige
berøres/kortsluttes med noget ledende. Det er også muligt du kan resette
BIOS med tastaturet. På nogen boards er det med INS tasten, andre er det en
kombination af taster. I alle tilfælde skal tasten/tasterne holdes nede når
man tænder computeren.

--
Hilsen Ole Axelsen, Stenstrup, Sydfyn.

Fra : Ulla

Dato : 01-05-02 22:38

Hej igen -
først - selvfølgelig skulle jeg have postet denne i
dk.edb.hardware.overclocking, men jeg vidste faktisk ikke at den fantes!

puhaaa... nu er jeg lidt roligere, for jeg prøvede starte som Ole sagde
første at finde noget der lignede den der resetter på mb'et og med at trykke
ins tasten nede og nu starter dyret - YES - jeg blev lige bange der

men ind til videre tak for hjælpen - og jeg fortsætter over i overclocking
gruppen

- joey