CPU temp !?
Fra : Danni Philipsen

Dato : 01-05-02 21:46

Hejsa

Jeg kunne godt høre hvad I forskellige har af CPU temperatur og så lige
modellen, jeg har en AMD 1200 Thunderbird som ligger omkring de 53-56
grader, er det for meget ?

MVH
Danni

Fra : Lasse Kjærsgaard

Dato : 01-05-02 21:59

Hejsa

Jeg har samme cpu som dig og den ligger med en maks temp på 58 og en idle
omkring de 50. Nogen siger det er lidt højt, men det vigtigste er om den
kører stabilt, og det gør den.
Det skal lige siges jeg har en taisol760 som jeg kører på 7volt, en
indsugning foran forneden der kører 5volt og PSU kører 7volt.

MVH
Lasse Kjærsgaard

---

Fra : [SANTA]-MuffDiver

Dato : 01-05-02 22:06

> [...]
>
> Jeg kunne godt høre hvad I forskellige har af CPU temperatur og så lige
> modellen, jeg har en AMD 1200 Thunderbird som ligger omkring de 53-56

nej ikke hvis den kører stabilt......

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-02 22:14

"Danni Philipsen" <dphilipsen@mail.dk> skrev....

> Jeg kunne godt høre hvad I forskellige har af CPU temperatur og
> så lige modellen,

Jeg ved ikke hvad du vil bruge det til, men jeg kan da godt få min
tilfældighedsgenerator til at skrive nogle temperaturer ud. Så kan
jeg sagtens selv finde et passende udvalg af CPU modeller at parre
temperaturerne med. Hvor mange vil du have?

Jeg lover dig at mine tilfældigt genererede tal er præcis ligeså
brugbare som de øvrige tal du vil få i denne tråd.

> jeg har en AMD 1200 Thunderbird som ligger
> omkring de 53-56 grader, er det for meget ?

Der gælder 2 regler mht. CPU temperatur:

1) Er den stabil, er den ikke for varm.
2) Køligere er bedre.

Selv har jeg en PIII750@930 med en Agilent ArcticCooler@7V. MBM viser
2 grader CPU temp, men det er primært fordi systemet trænger til en
rensning. Normalt ligger jeg på 0 grader.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Eivind Andreassen

Dato : 02-05-02 14:31

>"Danni Philipsen" <dphilipsen@mail.dk> skrev....

AMD Thunderbird m/ 1GHz med en NC supersilent 12-14 db / 2900RPM
ca 59 grader ved normalt windows brug

>2) Køligere er bedre.

Hvorfor? levetids argumenter holder ikke.

Fra : Jeppe Seidelin Dam

Dato : 02-05-02 16:08

> Hvorfor? levetids argumenter holder ikke.

Større chance for at klare en varm sommerdag.
Bedre muligheder for OC.
Mindre følsom overfor dårligere køling f.eks. pga. støv på blæsere.

mvh
Jeppe Seidelin Dam

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 02-05-02 17:40

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> skrev....

> Større chance for at klare en varm sommerdag.
> Bedre muligheder for OC.
> Mindre følsom overfor dårligere køling f.eks. pga. støv på blæsere.

Simpelthen.

Fra : Anders H Lund

Dato : 03-05-02 06:00

"Jeppe Seidelin Dam" <jeppedam@mailme.dk> wrote in message

> Større chance for at klare en varm sommerdag.
> Bedre muligheder for OC.
> Mindre følsom overfor dårligere køling f.eks. pga. støv på blæsere.

Elektronik har det gennerelt bedere med at være kølig... :)

Fra : Jesper Kyhn

Dato : 03-05-02 06:00

Hej. Jeg har en AMD Ahtlon 2000 xp +
og de ligger på omkring de 48 grader og maks 55 Så måske er det for lidt
meget for en 1200 thunderbird.

Jesper

Fra : Carsten Howard

Dato : 04-05-02 08:31

"Jesper Kyhn" <Jesper.kyhn@jubiimail.dk> skrev i en meddelelse
> Hej. Jeg har en AMD Ahtlon 2000 xp +
> og de ligger på omkring de 48 grader og maks 55 Så måske er det for lidt
> meget for en 1200 thunderbird.
>
> Jesper

Min XP 1600+ er omkring 70 grader.

carsten

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 03-05-02 12:31

Nu vi er inde på emnet - jeg har en PIII 600 MHz der normalt kører på
25- 30 grader Celcius. Når den virkelig skal arbejde ryger den op på
60-70 grader, men falder meget hurtigt igen.

Kan den meget høje temperatur skyldes mangel på kølepasta ?

mvh Søren

Søren H. Sørensen, Viborg

Fra : [5250] Jens

Dato : 03-05-02 12:42

Soren Hedeby Sorensen wrote:
> [...]
> 60-70 grader, men falder meget hurtigt igen.
>
> Kan den meget høje temperatur skyldes mangel på kølepasta ?

Ja. Jeg vil endda tro at din køler sidder lidt forkert på soklen og ikke
har ret meget kontakt med cpu'ens overflade.

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 04-05-02 08:04

Tak Jens,

Hvad renser man CPU'en med ? og hvad renser man bunden af en
aluminiumskøler med ?

mvh Søren

Fra : Soren Hedeby Sorense~

Dato : 05-05-02 12:59

Hej Jens,

Jeg skal lige love for sådan noget siliconepasta hjalp.

Der hvor jer før havde tæt på 70 grader, er CPU temperaturen nu kommet
ned på lige under 40 grader.

Så stor forskel havde jeg ikke regnet med.

Og variationen i temperaturen er også blevet meget mindre.

mvh