Textarea
Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 01-05-02 20:40

Hej

Jeg forsøger at indsætte en hentet værdi fra en AccessDB ind i et Textarea

Jeg har forsøgt med følgende kode:

Response.Write "<Textarea Name=Kommentar Cols=60 Rows=10>" & rs("Kommentar")
Response.Write "</Textarea>"

Feltet er dog tomt, selvom der faktisk er noget i Databasen. Det virker
meget godt, hvis jeg tager et andet felt i DB. Er der noget speciel med
Notatfelter hentet fra Databaser ?

Mvh

klaus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-05-02 20:58

"Klaus Egebjerg" <klausegebjerg@get2net.dk> wrote in message
> Feltet er dog tomt, selvom der faktisk er noget i Databasen. Det virker
> meget godt, hvis jeg tager et andet felt i DB. Er der noget speciel med
> Notatfelter hentet fra Databaser ?

Har du dit Notatfelt sidst i din query altså f.eks.

SELECT felt1, felt2, tekstfelt FROM tabel

Istedet for:

SELECTE felt1, tekstfelt, felt2 FROM tabel

--
Jakob Andersen

Fra : Klaus Egebjerg

Dato : 01-05-02 21:06

"Jakob Andersen" <jakob@effectus.dk> wrote in message
> [...]
>
> SELECT felt1, felt2, tekstfelt FROM tabel
>
> Istedet for:
>
> SELECTE felt1, tekstfelt, felt2 FROM tabel

Nej Jeg anvender * da jeg skal bruge alle felter i DB
skal jeg lave det om, eller ...

Klaus

Fra : N/A

Dato : 02-05-02 08:04

Fra : Janus Klok Lauritsen

Dato : 02-05-02 08:04

Lige en lille kommentar.
MS skriver (eller skrev, da jeg undersøgte dette for 4-5 måneder siden) at
dette er "by-design".
Problemet ligger i at felter som f.eks. notat, kan indeholde (i teorien)
uendeligt meget tekst, og der er ikke uendelig meget ram + vm tilgængeligt
på serveren til at opbevare sådan et felt.
Deres foreslag til en løsning, var at man ikke benyttede disse felter, men
istedet lavede en en til mange relation fra tabel1 til tabelMedNotat, og
derefter i sin kode delte den tekst der skulle indsættes, op i flere rækker
i tabelMedNotat af f.eks. 8000 tegn.
Jubiii, sikke en løsning, tænkte jeg og prøver nu for alt i verden at holde
tekstfelter nede på maks 8000 tegn.
Dette gælder for MSSql 7.0, om det så er blevet bedre i nyere versioner ved
jeg ikke.
Mvh
Janus

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 08:40

Fra : Jakob Andersen

Dato : 02-05-02 08:41

> MS skriver (eller skrev, da jeg undersøgte dette for 4-5 måneder siden) at
> dette er "by-design".

Og forresten er problemer væk hvis man opdaterer til MDAC 2.1 med SP2 samt
med 3.7 driveren for SQL Server.

Se evt. <URL: http://support.microsoft.com/?id=kb;;Q175239>
--
Jakob Andersen