Forskel på Mhz og MMX
Fra : Zwam

Dato : 01-05-02 20:09

Hey!

Jeg er ved at købe en gammel computer som bare skal stå som firewall og i
den sammenhæng har jeg en 200 "mhz" cpu liggende som jeg overvejer at sætte
i. Problemet er bare at den "nye" computers motherboard ikke understøtter
MMX cpu'er. Så for at være på den sikre side vil jeg bare lige hører hvordan
jeg ser forskel på en alm. cpu og en MMX cpu??

Mvh
David

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-02 20:30

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev....

> Så for at være på den sikre side vil jeg bare lige hører hvordan
> jeg ser forskel på en alm. cpu og en MMX cpu??

Forudsat det er en Intel:

http://www.krischanphoto.com/computer/cpu/cpu.htm

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Thomas Demant

Dato : 01-05-02 20:31

> [...]
hvordan
> jeg ser forskel på en alm. cpu og en MMX cpu??
MHz er en forkortelse af Mega Herz, mens MMX er en (efter hånden gammel)
multimediesupport fra Intel. Lidt ligesom med AMD's "3D-Now!".
Så hvis du har en Intel Pentium MMX CPU, står der det på CPUen. Mens der
blot vil stå Intel Pentium på de Pentium'er der ikke understøtter MMX.

--
Thomas

Fra : Zwam

Dato : 01-05-02 20:51

Har lige kigget på den og der står det er en pentium PRO og det er på et
socket 8 bundkort! Vil den under normale omstændigheder kunne bruges istedet
for en alm. Pentium (133 mhz) cpu??

Mvh
David

Fra : Peter Pan

Dato : 01-05-02 21:11

"Zwam" <dm@esenet.dk> skrev i en meddelelse
> Har lige kigget på den og der står det er en pentium PRO og det er på et
> socket 8 bundkort! Vil den under normale omstændigheder kunne bruges
istedet
> for en alm. Pentium (133 mhz) cpu??

Pentium Pro processorer passer kun i Socket 8, og det er kun Pentium Pro
processorer der passer i denne socket. Du kan altså ikke putte en Pentium
MMX i en socket 8.
(der findes dog convertere så man kan sætte en Celeron PPGA processorer i en
socket 8 - men det betyder intet for dig)

Pentium og Pentium MMX processorer bruger Socket 5 og Socket 7 (som iøvrigt
er helt ens)

Mvh
Anders

Fra : Zwam