setcookie !"#¤%&%
Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 01-05-02 21:27

Halløjtaler

Cookies er _ikke_ mine venner...

Opfører cookies sig helt anderledes når man leger lokalt end når man roder
rundt ude på det store Indernet?

Mozilla har jo sådan en smart Cookie Manager, hvor man kan se sine kager,
og der forsvinder en "lokal cookie" (en cookie sat fra localhost) ikke, når
man laver en

   setcookie("...", "...", fortid)

- den er stadig i listen men står til at indeholde tekststrengen
"deleted"...

Mit problem bunder vist i bund og grund i, at jeg ikke fra localhost kan få
lov til at sætte en cookie, som skal udløbe efter et givent tidsrum - de
kommer i Manageren altid til at stå med en expire der hedder "at end of
session". Hvis jeg kører samme kode fra en anden server, så virker alt
efter hensigten.

Hvorfor er kager så dumme? (Eller er det mig der ikke fatter en brik?)

--
Thomas Lindgaard
thomas@it-snedkeren.BLACK_HOLE.dk

Fjern det sorte hul hvis du vil sende mig noget

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-05-02 14:44

On Wed, 01 May 2002 22:27:28 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> [...]
> de kommer i Manageren altid til at stå med en expire der hedder "at end
> of session". Hvis jeg kører samme kode fra en anden server, så virker

Prøv at lave et request manualt til din server, og kig om den sender den
rigtige header afsted til klienten. Så kan du isolere problemet lidt og
finde ud af om det egentlig er PHP der skaber problemet.

Fremgangsmåde:

Start en telnet session til din webserver:

   $ telnet localhost 80

   Trying 127.0.0.1...
   Connected to localhost.
   Escape character is '^]'.

Indtast følgende for fx. at hente headers til
http://localhost/script.php:

   HEAD /script.php HTTP/1.1
   Host: localhost

Hvis ikke du er sikker på hvordan du skal tolke svaret kan du kigge i
RFC'en for HTTP 1.1 (2616) på <http://rfc.sunsite.dk/>.

--
Christian Jørgensen | Codito, Ergo Sum
http://www.razor.dk |

Fra : Thomas Lindgaard

Dato : 02-05-02 17:31

Davs

> [...]
> finde ud af om det egentlig er PHP der skaber problemet.
>
> Fremgangsmåde:
>
> Start en telnet session til din webserver:

Det kommer der ikke noget resultat ud af, når jeg gør det lokalt. Hvis jeg
gør det fra en anden maskine, får jeg godt nok beskeden herover.

> Indtast følgende for fx. at hente headers til
> http://localhost/script.php:
>
> HEAD /script.php HTTP/1.1
> Host: localhost

.... men når jeg indtaster dette, bliver jeg bare smidt af.

Fra : Christian Joergensen

Dato : 02-05-02 19:48

On Thu, 02 May 2002 18:30:37 +0200, Thomas Lindgaard wrote:

> ... men når jeg indtaster dette, bliver jeg bare smidt af.

Husk to newlines ([enter]) bagefter.

--
Christian Jørgensen | He who can does.
http://www.razor.dk | He who can't teaches.

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 02-05-02 22:38

> ... men når jeg indtaster dette, bliver jeg bare smidt af.

Selvfølgelig. Serveren lukker forbindelsen, når det der skal sendes er
blevet sendt. Men du skulle da gerne få et resultat som

inden du bliver smidt af.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Mogens Meier Christe~

Dato : 09-05-02 23:46

Alternativt kan man f.eks. bruge http://mbn.dk/q/ :)