Oplevelse af Accelerated C++
Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-05-02 17:45

Da jeg (og andre) efterhånden har anbefalet bogen

Accelerated C++, Practical Programming by Example
Andrew Koenig, Barbara E. Moo
ISBN 0-201-70353-X

en hel del gange, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer fra
andre der har købt og/eller læst bogen.

Jeg vil gerne vide lidt om
* hvad du syntes om den generelt
* hvor meget af den du har fået læst
* oplevelsen af øvelserne
* hvilken baggrund du havde inden du gik i gang
* hvordan har du følt dig rustet til at anvende C++ bagefter
og hvad der ellers er af interessante ting at sige om den.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 01-05-02 18:49

> Jeg vil gerne vide lidt om
> * hvad du syntes om den generelt

Meget let forståelig. En god rød tråd.

> * hvor meget af den du har fået læst

Det hele.

> * oplevelsen af øvelserne

*host, host*

> * hvilken baggrund du havde inden du gik i gang

Java, ASP/VBScript, PHP, Pascal/Delphi

> * hvordan har du følt dig rustet til at anvende C++ bagefter

Virkeligt godt, med N. Josuttis - The C++ Standard Library: A Tutorial &
Reference
(http://www.accu.org/cgi-bin/accu/rvout.cgi?from=0au_j&file=cp002153a)
ved hånden.

> og hvad der ellers er af interessante ting at sige om den.

Det er dejligt at man bliver introduceret til STL så tidligt. Og at man
starter med at bliver belært om namespaces.

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Ukendt

Dato : 01-05-02 19:37

> Da jeg (og andre) efterhånden har anbefalet bogen
>
> Accelerated C++, Practical Programming by Example
> Andrew Koenig, Barbara E. Moo
> ISBN 0-201-70353-X

Ja, den er jo ikke til at overse! Hvor kan I anbefale at jeg køber den?

-Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 01-05-02 20:11

"König" <knep> wrote

> Ja, den er jo ikke til at overse! Hvor kan I anbefale at jeg køber den?

Jeg har set den i Polyteknisk Boghandel i Lyngby, men den kan sikkert fåes
mange steder.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Jesper Gødvad

Dato : 02-05-02 13:56

"Mogens Hansen" <mogens_h@dk-online.dk> wrote in message
> [...]
> Andrew Koenig, Barbara E. Moo
> ISBN 0-201-70353-X
>
> en hel del gange, kunne jeg godt tænke mig at høre nogle erfaringer fra

Hej Mogens

Jeg har læst bogen, men må tilstå at jeg ikke løste opgaverne.

Den er god og jeg synes især den udmærker sig ved at være gennemarbejdet og
(til trods for at være en begynder bog) på meget højt niveau. Både omslaget
og sideantallet (omkring 300) gav mig først indtryk af, at jeg kunne skimme
sider uden at miste tråden, men jeg blev klogere.

I modsætning til andre begynderbøger er den ikke kapitel-inddelt efter emne
a lá
1. Containere
1.1 Lister
1.2 Vector
osv.

Det kan virke forvirrende, men bogen er tilgengæld struktureret så man lærer
at "tænke" programmering fremfor at lære listen af "features".

Bogen henvender sig til begyndere, men jeg kan ikke vurdere om den er på for
højt niveau for helt grønne programmører. Jeg oplever den måske sværere,
fordi jeg har programmeret i andre sprog og overfører alle mine unoder til
C++. Det gør bogen overraskende elegant i sin struktur og kodeeksempler.

Jeg synes roligt du og andre kan fortsætte med at anbefale Accelerated C++,
for det har jeg selv gjort

mvh. jesper

Fra : Shade

Dato : 05-05-02 22:38

Er netop igang med Accelerated C++ har læst de første to kapitler, går
lidt langsomt da jeg har eksamen snart, men vil også gøre det
ordenligt så det skal ikke bare skimmes.. Som jeg bestemt er glad for
ikke er muligt, virker indtil videre som en bog hvor hver side
virkelig kommer til sin ret! Der for man virkelig noget for pengene!
Vender tilbage når jeg har fået læst den færdig, og leget med
øvelserne.

Hilsen Rasmus