SCSI scanner til parallelport?
Fra : Kurt Hansen

Dato : 01-05-02 19:33

I en anden nyhedsgruppe har jeg læst, at man skulle kunne få et
SCSI-kort der kan plugges i PC-porten. Nu ved jeg ikke lige hvad en
PC-port er, men jeg går ud fra, at der menes LPT- eller COM-porten?

Jeg har nemlig en 133 Mhz bærbar + en HP ScanJet 4c, som jeg gerne vil
have til at spille sammen. Scannerens controllerkort kan jo ikke
monteres i en bærbar, så ovenstående løsning - hvor fantastisk den end
lyder - ville jo bare være sagen.

Kan nogen regne ud hvad der menes og hvad det er for et kort? Hvis det
findes, hvad hedder det så og hvor køber jeg sådan et og hvad koster
det? Det er jo oplagt at kigge på edbpriser.dk, men når jeg ikke ved
hvad jeg skal lede efter, er det jo lidt svært.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-05-02 19:42

"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

> I en anden nyhedsgruppe har jeg læst, at man skulle kunne få et
> SCSI-kort der kan plugges i PC-porten. Nu ved jeg ikke lige hvad en
> PC-port er, men jeg går ud fra, at der menes LPT- eller COM-porten?

Nej, jeg mente et PCMCIA kort... Der skal være indgang til det i din
bærbare...

Der er dog kun een SCSI kontroller som er oplyst på edbpriser.dk

> [...]
> have til at spille sammen. Scannerens controllerkort kan jo ikke
> monteres i en bærbar, så ovenstående løsning - hvor fantastisk den end

umildbart synes jeg det er VILDT at kører billedbehandling på en så lille
maskine.
Det er nok som du selv nævner, at finde en billig parallelportscanner....

> [...]
> det? Det er jo oplagt at kigge på edbpriser.dk, men når jeg ikke ved
> hvad jeg skal lede efter, er det jo lidt svært.

Det er nok rigeligt med en parallelportscanner, da en sådan lille maskine da
slet ikke kan følge med alligevel.

Ellers findes der da en sådan PCMCIA SCSI kontroller, prøv at søg på google,
fx:

<http://www.google.com/search?hl=da&q=PCMCIA+SCSI&btnG=Google-s%F8gning&lr=l
ang_da>

Fra : Kurt Hansen

Dato : 02-05-02 04:47

On Wed, 1 May 2002 20:41:33 +0200, Bjarke Hansen wrote:

>"Kurt Hansen" <kurt@towle.dk> wrote in message

>Nej, jeg mente et PCMCIA kort... Der skal være indgang til det i din
>bærbare...

Ach, altså en løsning der koster det samme eller mere (PCMCIA kort +
nye kabler) end en LPT-scanner.

>umildbart synes jeg det er VILDT at kører billedbehandling på en så lille
>maskine.

Jeg skal ikke billedbehandle - kun råscanne "on location", og da det
ikke er Magasin du Nords sommerkatalog jeg skal lave, er kvaliteten
fra en relativt ny LPT-scanner udmærket til det aktuelle behov.

> Det er nok som du selv nævner, at finde en billig parallelportscanner....

Jeg har fået et godt tilbud fra Stenløse allerede

Venlig hilsen
Kurt Hansen