Problemer ' i formular
Fra : fnuggi

Dato : 01-05-02 11:47

Hej alle

Jeg sidder pt med et problem, som omhandler '. Jeg har lavet en formular med
et tekst felt, når brugere i tekst feltet bruger ' (plinger) så fejler
koden, da jeg skal gemme dataen i den Access Database. Er der nogle som kan
hjælpe mig. Jeg har ladet mig fortælle, at man kan bruge

<%
strTekst = Request.Form("Problemstilling")
strTekst = Replace(strTekst, "'", "''")
%>

Men ved ikke hvordan eller hvor den skal sættes ind.... formentlig på
updateringssiden, men før eller efter databasen putter data eller
samtidig...

Please help

/Fnuggi

Fra : Jakob Andersen

Dato : 01-05-02 11:52

"fnuggi" <michael4715@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Men ved ikke hvordan eller hvor den skal sættes ind.... formentlig på
> updateringssiden, men før eller efter databasen putter data eller
> samtidig...

Det skal sættes ind FØR det puttes i databasen f.eks.:

strTekst = Request.Form( "Problemstilling" )
strTekst = Replace( strTekst, "'", "''" )

strSQL = "UPDATE minTabel SET mitFelt = '" & strTekst & "' WHERE mitId = " &
Request.Form("IDnummer")

'Udfør SQLen
--
Jakob Andersen