Dobbelt RAID 1 på Gigabyte GA-7VRXP ??
Fra : [2650] Henrik Anders~

Dato : 01-05-02 01:12

Jeg får et Gigabyte GA-7VRXP en af dagene, jeg har allerede nu læst
manualen, MEN
der står ikke svaret på mit spørgsmål, som er:

Kan man køre RAID 1 på 4 diske, altså så diskene 1+3 er et mirror af diskene
2+4 (Eller 1+2 til 3+4)?

Jeg ved at boardet kan køre RAID 0 og 1 men kan det også køre RAID 0+1??

Og hvordan ser samme spm. ud på ASUS A7K333 ?

Mvh Henrik Andersen

Fra : Chingachgook

Dato : 01-05-02 06:49

uden at vide noget om boardet vil jeg sige ja!
raid 1+0 skal nok lade sig gøre, for det er standard at onboard
raidcontroller som HIghpoint og Promis understøtter 0+1

du kunne evt. også se på gigabytes hjemmeside......

/Chingachgook

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 01-05-02 09:12

"Chingachgook" <famtaba@tiscali.dk> skrev....

> det er standard at onboard
> raidcontroller som HIghpoint og Promis understøtter 0+1

Nixen. Promise ONBOARD controllere understøtter ikke(altid) RAID0+1.
Sikkert noget licens halløj. Om det samme gælder Highpoint skal jeg
ikke kunne sige(har ikke undersøgt det).

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm

Fra : Lars

Dato : 01-05-02 10:43

On Wed, 1 May 2002 02:11:45 +0200, "[2650] Henrik Andersen"
<dk8008@NOT-hotmail.com> wrote:

> [...]
>2+4 (Eller 1+2 til 3+4)?
>
>Jeg ved at boardet kan køre RAID 0 og 1 men kan det også køre RAID 0+1??

Nej, kun RAID 0 *eller* RAID 1. Det er en PDC20276 chip der
sidder på, hvis den skulle understøtte RAID 0+1 skulle det have
været en PDC20271.

>Og hvordan ser samme spm. ud på ASUS A7K333 ?

Hvis du mener A7V333 så er svaret det samme, da der også er en
PDC20276 på dette board.

vh
--
Lars,