intet print med canon bjc4100
Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 01-05-02 01:29

hej ng,
har just installeret en printer for veninde. En ældre canon (se subj). Men
der står _intet_
på papiret når den skriver ud.
OS er win98se, installeret med windows drivere til printeren.
LPT port er epp.
Der er sat helt nye blækpatroner i (købt med ny kasette).
Ingen fejlmeddelelser fremkommer og alt er installeret meget omhyggeligt.
Nogen idé om hvad det kan være?
hilsen,
ingeborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-05-02 07:11

"ingeborg jacobsen" skrev...
> [...]
> Der er sat helt nye blækpatroner i (købt med ny kasette).
> Ingen fejlmeddelelser fremkommer og alt er installeret meget omhyggeligt.

Du har glemt at fjerne tapen fra patronen eller
patronen sidder, men sidder alligevel ikke helt
rigtigt. Jeg har selv brugt en sådan Canon i en periode
og patronen kunne godt drille lidt...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 01-05-02 09:52

> Du har glemt at fjerne tapen fra patronen eller
> patronen sidder, men sidder alligevel ikke helt
> rigtigt.

Hej Peter,
Jeg har desværre (checket) at alt var fjernet - jeg installerede ikke
patronen (der er et s/h-farve-sæt i printerhovede) - det havde en
anden gjort dagen i forvejen. Jeg bistod blot med at få driverne ind.
Før havde den bare spyttet papir ud hurtigt, men nu printer den
af alle kræfter. Uden en eneste antydning af blæk.
En anden har foreslået at patroner og hovede var udløbet, men jeg
har ledet overalt på æsken efter en udløbsdato og kan ingen finde.
hilsen,
ingeborg

Fra : Peter Schrøder

Dato : 01-05-02 10:25

"ingeborg jacobsen" skrev
> [...]
> En anden har foreslået at patroner og hovede var udløbet, men jeg
> har ledet overalt på æsken efter en udløbsdato og kan ingen finde.

Det med udløbsdatoen er jo også en mulighed.
Så vidt jeg husker står den på foliepakningen
inde i emballagen.
Er der ikke noget med, at man kan få printeren til
at udskrive en testside ved at holde to eller flere knapper
nede samtidig, mens man tænder for den?
Dette skulle ske udenom computeren.
Jeg mener: for at konstatere om det er en hardwarefejl eller
softwarefejl...

Peter Schrøder
pschATmail1.stofanet.dk
replace AT with @ to reply

Fra : ingeborg jacobsen

Dato : 01-05-02 11:19

"> Det med udløbsdatoen er jo også en mulighed.
> Så vidt jeg husker står den på foliepakningen
> inde i emballagen.

Godt - vi har intern emballage også

> Er der ikke noget med, at man kan få printeren til
> at udskrive en testside ved at holde to eller flere knapper
> nede samtidig, mens man tænder for den?

Hej Peter,

BJC4100 har 2 knapper - power og resume, jeg har trykket
poå resume >4 sekunder, for at rense dyserne - uden resultat.
Men jeg hælder meget til at blækket slet ikke kommer ud,
printerhovedet er knastørt.
Nu har jeg set at merlin har en S100 canon, der bruger samme
printhovede og patroner til 499, så har man faktisk fået en printer
for 50,- da patron+cartridge kostede 449. For 50,- for man jo
ikke engang lov til at sige goddag til en servicemedarbejder.
Men derfor ville det jo være godt at forstå HVAD der var galt.
Hilsen,
ingeborg

Fra : JBH

Dato : 03-05-02 23:05

Hej.

Kan du "slå" farve (rød-gul-blå+sort) ud af printerhovedet, hvis du
forsigtigt banker det ned på et stykke blødt køkkenrulle ? Hvis ikke, og
der ellers er nye farvepatroner i, så prøv at fugte dyserne med lidt vand og
gnub forsigtig med en finger, gentag processen indtil alle farver er
tydelige fremme

(Har selv reddet flere "udtørrede" printerhoveder på denne måde)
mvh
JBH

<3ccf3fd3$0$49167$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...