Jeg ved jeg kan få ADSL - men online tjeks~
Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-04-02 22:58

Hvordan kan det være at jeg pludselig ikke længere kan få ADSL selv om
jeg det seneste år har tjekket løbende om jeg kunne få ADSL ved
forskellige udbydere.

Da Telia kom med sit tilbud ville jeg lige tjekke, og da det var et nej
- ville jeg så lige tjekke med TDC som jeg har ikke mindre end 3
bekendte (i forskellige lejligheder) der har ADSL hos (vi bor i
rækkehus) - men mit telefonnummer kan ikke få ADSL. Fejlbeskeden hos
Opasia har i mindst 14 dage nu lydt på:

"Nej, der er ikke planlagt NetExpress ADSL i lokalområdet.
Vi kan desværre ikke tilbyde ADSL p.t. i dit lokal område. Men vi har
flere alternative løsninger til dig der surfer meget - f.eks. NetTid80.
Læs mere på internet.opasia.dk"

At der ikke er planlagt ADSL i området er direkte forkert (jeg bor i
Aalborg Øst - tæt ved universitetet hvor der er en pæn del ADSL
kunder). Derfor er jeg overbevist om at mit telefonnummer ved en eller
anden fejl er kommet i en kategori hvor jeg ikke kan få ADSL.

Jeg kunne i februar få ADSL hos både CC, Tiscali og TDC - men nu kan
jeg ikke få det hos nogen af dem hvilket tyder på at de bruger det
samme system - men det skodder jo lidt når der er fejl i det system.

Så jeg er derfor rimelig meget i tvivl om jeg kan få ADSL hos Telia -
er der andre herinde fra Aalborg Øst (nede ved universitetet) der har
fået ja til ADSL hos Telia? Jeg kan jo af gode grunde ikke gå ud fra de
oplysninger der hører til mit telefonnummer.

Hvad gør man iøvrigt for at få rettet op på denne fejl - er det TDC
man henvender sig til eller nogle helt andre?

Med venlig hilsen
Flemming

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-02 23:04

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> wrote in message

> [...]
> kunder). Derfor er jeg overbevist om at mit telefonnummer ved en eller
> anden fejl er kommet i en kategori hvor jeg ikke kan få ADSL.

Ja, det er højt sansynligt en fejl...

Men det kan jo også være at der er blevet renoveret i jeres
telefonledningssystem. Til et Teknikhus eller ligende...

Men at der ikke er planlagt er jo en fejl, da TDC udbygger samtlige
centraler.

Fra : Flemming Joensson

Dato : 30-04-02 23:08

> [...]

> kan jeg ikke få det hos nogen af dem hvilket tyder på at de bruger
> det samme system - men det skodder jo lidt når der er fejl i det

Selvfølgelig kan jeg så lige efter at have skrevet dette indlæg se at
CC godt kan finde ud af at jeg hører til Ålborg Øst centralen og godt
kan få ADSL.

Tiscali kan slet ikke finde ud af hvilken central jeg hører til:
"Vi kan desværre ikke finde centralen for dit telefonnummer. Hvis du
mener, det er en fejl, så send en e-mail til adsl.salg@tiscali.dk."

Så åbenbart er det ikke samme system de anvender alligevel - men det er
alligevel irriterende at deres systemer ikke engang kan finde mit
nummer. Det har været i brug af mig i snart 3 år - og det har hele
tiden været på Ålborg Øst centralen, så det burde heller ikke komme som
en overraskelse for dem.

Nå, men jeg vil i hvert fald stadig gerne vide hvorledes jeg får
TDC/Opasia til at ændre således at deres tjekker returnerer korrekte
oplysninger om mit nummer. Så det (og så om der er andre der kan få
Telia @home i Aalborg Øst) vil jeg selvfølgelig stadig gerne have at
vide.

Flemming

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 01-05-02 01:00

du ringer vel bare til TDC, har de ikke et eller andet gratisnummer, til den
slags, det syns jeg at kunne huske.
nej, jeg kender ikke nummeret, jeg er ikke kunde hos dem.

Leo Vaeversted
http://www.hobbylink.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-05-02 06:53

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> Nå, men jeg vil i hvert fald stadig gerne vide hvorledes jeg får
> TDC/Opasia til at ændre således at deres tjekker returnerer korrekte
> oplysninger om mit nummer.

Det kan du næppe, men hvis du ringer til dem kan de oplyse dig om du kan
få det (de har et andet system)

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 01-05-02 08:06

On Tue, 30 Apr 2002 22:08:09 +0000 (UTC), Flemming Joensson
<joensson@fjerndette.blob.dk> wrote:

>Så det (og så om der er andre der kan få
>Telia @home i Aalborg Øst) vil jeg selvfølgelig stadig gerne have at
>vide.

Telia kommer ikke på Ålborg Øst i første omgang.

/Jarlskov

Fra : Flemming Joensson

Dato : 01-05-02 21:47

Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk> wrote in

> Telia kommer ikke på Ålborg Øst i første omgang.

Ok, tak for info.
Du ved vel ikke noget om hvornår Telia har planer om at gå igang med 2.
omgang ? (og om Aalborg Øst er med i de planer?)

med venlig hilsen
Flemming

Fra : Flemming Mahler Lars~

Dato : 01-05-02 07:02

Flemming Joensson wrote:
> Hvad gør man iøvrigt for at få rettet op på denne fejl - er det TDC
> man henvender sig til eller nogle helt andre?

Kan du ikke sende mig en mail med dit telefonnummer, så skal jeg sørge
for der bliver kigget på det.

(( Flemming ))

--
Flemming Mahler Larsen, Online Technology @ TDC Internet
http://card.netfactory.dk/ , +45 3552 6452

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-05-02 07:38

Flemming Joensson skrev

> Hvordan kan det være at jeg pludselig ikke længere kan få ADSL selv om
> jeg det seneste år har tjekket løbende om jeg kunne få ADSL ved
> forskellige udbydere.

Det kan da være at der er andre, som har købt en dsl-linie, og derfor ikke
er mere kobber tilbage på din central. Det synes som en god forklaring på at
alle selvskaberne er enige om at du ikke kan få, og samtidig med at andre
beboere har en linie.

Tilsidst vil jeg bare sige, at jeg er glad for CyberCitys løsning
http://adsl.dk, som jeg derfor gerne anbefaler.

Venlig hilsen

Ole
http://nightparty.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 01-05-02 08:01

" Ole " <ole@"x"spontek.dk> skrev i en meddelelse
> Det kan da være at der er andre, som har købt en dsl-linie, og derfor
ikke
> er mere kobber tilbage på din central.

For det første påvirkes ihvertfald TDC ikke af dette og for det andet
kan udbyderne ikke have en opdateret database over disse forhold.

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : Ole :-\)

Dato : 01-05-02 19:11

Martin Højriis Kristensen skrev

> For det første påvirkes ihvertfald TDC ikke af dette og for det andet
> kan udbyderne ikke have en opdateret database over disse forhold.

Ikke? Det var ellers en lignende forklaring jeg fik da jeg i sin tid ville
have dsl.

Venlig hilsen

Ole

Fra : Martin Liversage

Dato : 02-05-02 10:54

" Ole " <ole@"x"spontek.dk> wrote in message
> Martin Højriis Kristensen skrev

> Ikke? Det var ellers en lignende forklaring jeg fik da jeg i sin tid ville
> have dsl.

Men så vidt jeg forstår så har spørgeren blot undersøgt om der er ADSL på
hans lokale telefoncentral. Han har endnu ikke lavet en ansøgning på rå
kobber - det tjek kan ikke gøres on-line, men tager dage eller uger hos TDC.
Og rå kobber er slet ikke nødvendigt hos fx TDC.

--
Martin