Creative Audigy optage problemer
Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-02 21:44

Hejsa

Jeg har lige købt et Creative Audigy kort og jeg har et problem med at
optage fra Line-in UDEN at skulle høre på Line-in samtidig.

Jeg vælger "Analog Mix" i "Recording Control" da den bl.a. skulle
indeholde lyd fra Line-in. Samtidig har jeg i "Play Control" muted
"Line-In" da jeg ikke ønsker at høre på lyden mens jeg optager.

Resultat: Jeg optager stilhed.

Lader jeg være med mute så jeg kan høre Line-in, så kan jeg også optage
den.

Kan det være rigtigt at lydkortet opfører sig på denne måde?

Hvis det er muligt, hvordan i alverden har de tænk på at man skulle
kunne bruge dette lydkort til Timeshift optagelse (samtidig optagelse og
afspilning af lyd+video)??????

Kan det være rigtigt at Creative har valgt at blande alle indgående
analoge signaler (pånær mikrofon) sammen til 1 signal kaldet "Analog
Mix"? Desuden virker "Analog Mix" som om den gør det samme som "What U
Hear".

Jeg håber virkelig jeg har overset noget men indtil videre er jeg rendt
panden mod muren.

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-02 21:50

"Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message
> [...]
> indeholde lyd fra Line-in. Samtidig har jeg i "Play Control" muted
> "Line-In" da jeg ikke ønsker at høre på lyden mens jeg optager.

Det samme her... Opdagede det da jeg ville teste Signal/støjforhold...

Ved at afspille en 1 KHZ tone i en player, og så optage ind via line-in...

Altså ved at sætte en kabel fra line-out til Line-In...

Men da den var sat til at afspille fra wav/mp3 og så Optagelse fra Line-in
kom der ikke noget på optagelsen

Fra : Bernhard Ege

Dato : 30-04-02 22:14

> [...]
>
> Altså ved at sætte en kabel fra line-out til Line-In...
>
> Men da den var sat til at afspille fra wav/mp3 og så Optagelse fra

Ok, så returnerer jeg kortet for den funktionalitet har jeg brug for.
Men det er skide ærgeligt at man ikke kan læse om de slags begrænsninger
i de forskellige reviews og "tests". Det spilder min tid og penge og
forhandlerens tid og penge.

Det kan være jeg alligevel bliver nød til at nøjes med mit gamle Vortex
2 kort. Skiftede kun for at få bedre drivere (og dermed funktionalitet).
Regnede ikke med at nedgradere...

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-02 22:20

> [...]
> Men det er skide ærgeligt at man ikke kan læse om de slags begrænsninger
> i de forskellige reviews og "tests". Det spilder min tid og penge og

Du skal nok have fat i et Terratec kort.. De kan også optage i 24 Bit 96 Khz

Fra : Bernhard Ege

Dato : 01-05-02 08:43

> "Bernhard Ege" <bernhard.ege@mail.dk> wrote in message

> Du skal nok have fat i et Terratec kort.. De kan også optage i 24 Bit
96 Khz

Jo tak, hvis man vil smide mindst 1500kr på bordet...

24bit 96KHz er sådan set ikke det jeg leder efter. Mit gamle vortex2 har
18 bit 48KHz og det lyder ganske fint og praktisk taget uden støj.
Front/Rear styringen virker dog ikke og er i praksis Front/Front...

mvh Bernhard

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 30-04-02 22:21

> [...]

> Men det er skide ærgeligt at man ikke kan læse om de slags begrænsninger
> i de forskellige reviews og "tests". Det spilder min tid og penge og

Men inden du gør dig de store anstrængelser.. Så prøv lige at høre om de har
en Løsning.. De har en rimelig god Dansk kundesupport... Dog er prisen pr.
minut ret høj, da de sidder i Irland alle sammen.