Katte-afskrækning
Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 30-04-02 20:35

Hejsa
Vi er flyttet på landet, et sted med dejlig megen jord omkring. Da vi
bor lige op til en hovedvej må kattene nøjes med hus og løbegård, til
gengæld nyder jeg så udelivets glæder med anlæggelse af have osv.

MEN! Naboen har 8-10 halvt forvildede katte som hun fodrer, og som
derfor hænger ud omkring hendes og vores hus hele tiden. Dette er
naturligvis den samme dame der ryster på hovedet af vores kattegård,
"for I har jo "bare" huskatte". Aaarg!!! Jeg frygter hvordan det skal gå
hvis der også kommer killinger!

Nå, til sagen. Naboens katte har fundet ud af at mine ny-gravede,
ny-revne og ny-tilplantede blomster- og grøntsagsbede er alletiders
kattebakker. Det er SÅ ulækkert hver dag at finde masser af deres
tynd-mave-afføring i mine bede, og frø, løg og kimplanter gravet op.
Hvordan får jeg dem til at holde op? Findes der noget man kan strø,
sprøjte el. lign med, for at holde dem fra bedene? Der er ikke meget
hjælp at hente hos damen selv, da hun som sagt blot fodrer på dem, og
ikke føler det store ansvar for dem. På den anden side ville hun blive
stiktosset hvis man arrangerede en
indsamling/aflivning/genudsætningsaktion, og straks gøre det klart at
det er hendes katte *suk*.

Hvis nogen har ideer til at løse dette problem hører jeg meget gerne fra
Jer, jeg er ved at blive rigtig godt møg-sur på misserne, selv om det
ret beset jo slet ikke er deres skyld. Der er tale om mange hundrede
kvadratmeter, så evt. metoder skal kunne lægges stort an *smil*

Hilsen Dorthe ( - og de 6 mislinger der kun skider hvor det sig hør og
bør! )

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 30-04-02 20:50

Hej Dorthe!

Søren Ryge sagde i en udsendelse, at han hvert forår strøede de gamle,
dato-udløbede krydderier ud over køkkenhaven, og det holdt kattene fra den.
Det er da værd at prøve.

Hilsen Birgitte

Fra : Linda Thomsen

Dato : 01-05-02 08:49

Jeg ved at min far bruger stødt peper, drysset ud, for at holde kattene
(incl. hans to egne) væk fra de ekstra sarte steder i haven. Måske var det
noget!

Mvh

Linda