Allgergiske katte?
Fra : Linda Thomsen

Dato : 30-04-02 17:30

Er der nogen af jer som har haft allergiske katte?
Altså overfor specielle foderprodukter eller nogle råvarer?

Hilsen
Linda

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-04-02 17:38

Linda Thomsen wrote:

> Er der nogen af jer som har haft allergiske katte?
> Altså overfor specielle foderprodukter eller nogle råvarer?

Jeg har haft en kat, der var allergisk overfor lopper. Han slikkede sig
og slikkede sig så der kommer masser af bare pletter.
Det gjalt om at holde lopperne fra døren :)

Pia

Fra : Linda Thomsen

Dato : 30-04-02 17:50

"Pia Klit Larholm" <pia@larholm.dk> skrev i en meddelelse

Jeg har haft en kat, der var allergisk overfor lopper. Han slikkede sig
og slikkede sig så der kommer masser af bare pletter.
Det gjalt om at holde lopperne fra døren :)

Pia

Det må være ufatteligt svært hvis man har flere katte - og eventuelt
inde/udekatte, der hurtigt slæber skidt med hjem.

Fra : Pia Klit Larholm

Dato : 30-04-02 21:47

> Det må være ufatteligt svært hvis man har flere katte - og eventuelt
> inde/udekatte, der hurtigt slæber skidt med hjem.

Det var heldigvis ikke det store problem da han var ene kat (ikke lov
til flere for udlejeren). Og udenfor kom han kun i snor pga. stærkt
trafikeret vej.
Ellers gjalt det bare om at huske at putte det der anti-loppemiddel i
nakken af ham hvar 4-5 uge, så problemet forsvandt af sig selv - så at sige.

Pia

Fra : Ann K

Dato : 30-04-02 22:47

Hej Linda.
Vi har netop opdaget at vores ene kat åbenbart er allergisk overfor
visse fodermærker... Aske har i de sidste par år kastet op med (meget)
jævne mellemrum og vi har ikke helt kunnet greje, hvad der var galt...
Han har forebyggende fået kattemalt (han er norsk skovkat = bunker af
pels = masser af hårboller)...
Her for en måneds tid siden blev det så helt galt
Hver gang han forsøgte at spise, kastede han omgående op... Umiddelbart
skulle man så tro at det var tørfoderet, der var for gammelt/dårligt,
men vores tre andre katte havde ingen problemer... Til sidst gik han
helt fra foderet - og vi gav ham så (i ren desperation søndag
eftermiddag) lidt fra en prøvepose med RC foder, og dét holdt han i sig.
Vi havde flere prøveposer fra forskellige producenter og vi besluttede
så at lave nogle forsøg... Resultatet blev at Aske kan tåle; RC Kitten,
Slim, Sensible, Hair & skin, Hills OralCare og Hairball Controll, mens
han omgående kaster op, hvis han får Hills Maintenance, Hills Light, RC
Fit og alle produkter fra Iams...
Foderet vi købte for en måned siden... Tja, det var en blanding af Hills
Light og Hills maintenance... Tror da pokker at vores mis kastede op!

Han er nu på en blanding af 3/4 RC Sensible og 1/4 Hills OralCare og har
ikke kastet op i snart 1 uge

Mvh Ann... Der bruger kattemadsprøveposer som hundeguf ))

Fra : jensenjs

Dato : 30-04-02 23:36

In article <3ccec6ac$0$49158$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, linda_thomsen20@hotmail.com says...
> Er der nogen af jer som har haft allergiske katte?
> Altså overfor specielle foderprodukter eller nogle råvarer?
>
> Hilsen
> Linda

Min Chinnie er allergisk over for fisk og skaldyr.
Jeg har hidtil fodret med Hills C/D og nu hvor hun er 8 år får hun
Hills G/D til senior katte, det er primært fremstillet på basis af
kylling, og efter Chinnie at dømme ren luxus, så jeg er heldig at
der er et produkt som åbenbart smager af mere hver gang.
mvh jensenjs

Fra : Linda Thomsen

Dato : 01-05-02 08:45

> [...]
> kylling, og efter Chinnie at dømme ren luxus, så jeg er heldig at
> der er et produkt som åbenbart smager af mere hver gang.

Hihi! Der er åbenbart et eller andet med det dér seniorfoder. Min gamle
Rouqefort (som faktisk fylder 13 i dag), må også kæmpe en brav ase-mase-kamp
for at få lov at spise sit Hills Science Plan Light Senior foder i fred. Nu
spiser han i et andet rum end de 3 andre unge katte; for de er simpelthen
vilde med seniorfoderet -incl. Roquefort -heldigvis

Hvordan fandt du ud af at Chinnie var allergisk overfor fisk og skaldyr?

Mvh Linda

Fra : jensenjs

Dato : 02-05-02 15:10

> Min gamle
> Rouqefort (som faktisk fylder 13 i dag)
Tillykke Rouqefort

> Hvordan fandt du ud af at Chinnie var allergisk overfor fisk og skaldyr?
Hun elsker Rejer og lige da jeg fik hende var hun reserveret og sky
men man var da god nok hvis man havde rejer på sig.
Så jeg havde altid rejer og masser af dem.
Så hun begyndte at klø sig i hovedet mellem ørene og øjnene (tindingen?)
så jeg gættede på at hun var alergisk og prøvede først med at sætte antallet
af rejer ned, og det hjalp med det samme, jeg tog hende så til dyrlægen
der bekræftede det, hvor efter jeg følte mig som en skurk, men dyrlægen sagde
at hun hele tiden har været alergisk.
MVH jensenjs som alligevel ikke er ond