Sortering efter dato
Fra : Allan Johansen

Dato : 30-04-02 16:52

Hej NG!

Min sortering efter dato (fra Access af) virker ikke rigtig (sorteret
forkert). Jeg bruger følgende SQL-sætning:
strSQL = "Select * From nyheder Order By Dato Desc"

.... og har lavet felterne i Access-databasen af typen dato.

Kan det ikke gøres så simpelt?

Min dato, ser forresten således ud: 30-04-2002 16:36:50

Håber der er en venlig sjlæ der kan hjælpe:)

Mvh. Allan Johansen

Fra : Martin Kruse

Dato : 30-04-02 17:09

> [...]
>
> Kan det ikke gøres så simpelt?
>
> Min dato, ser forresten således ud: 30-04-2002 16:36:50
>
> Håber der er en venlig sjlæ der kan hjælpe:)

Det burde kunne gøres så simpelt, ja.
Men du bliver nødt til at skrive hvad der er galt..

--

MK
http://www.msdesign.dk

Fra : Allan Johansen

Dato : 30-04-02 18:40

Det virker åbenbart ikke på alle servere?

Det bliver tilsynladende vist sådan her, på nogle servere:

30
3
29
25
o.s.v

Get the point? Altså, det bliver sorteret forkert...

Mvh. Allan Johansen

Fra : Lars Kristensen

Dato : 06-05-02 11:09

"Allan Johansen" <AllanJ@post.cybercity.dk> wrote in message
> [...]
> 25
> o.s.v
>
> Get the point? Altså, det bliver sorteret forkert...

Er feltet i databsen defineret som et dato felt eller er det "kun" en
streng?

Mvh
Lars

Fra : Bjarne_H

Dato : 09-05-02 23:01

"Allan Johansen" skrev d. 30-04-02 18:40 dette indlæg :
> [...]
> 25
> o.s.v
>
> Get the point? Altså, det bliver sorteret forkert...

Er et generelt problem med mange prgrammer!

Jeg prøver flere gange at udgå dette ved at starte med et højere nummer;
men i det her tilfælde duer det jo ikke rigtigt, da det jo er en dato
det drejer sig om.

I nogle af de programmer som jeg kender til og hvor man er ude for den
samme problematik, er man nødsaget til at sætte et nul foran ved hjælp
af en kommando eller sætning hvor mindre end 10.

Mvh
Bjarne H

http://www.kandu.dk/