MessageBox
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 15:26

Hej!
Når jeg skal have en simpel lille MessageBox, gør jeg det på den her måde:
Application->NormalizeTopMosts();
Application->MessageBox("This should be on top.", "Look", MB_OK);
Application->RestoreTopMosts();

Det MÅ da kunne gøres nemmere!
Og hvordan bruger jeg variabler i en MessageBox. Fx har jeg et integer som
jeg gerne vil have til at komme frem i boxen, hvordanner?

-Anners

Fra : Jacob Heder

Dato : 30-04-02 17:32

"König" wrote:

> [...]
> Og hvordan bruger jeg variabler i en MessageBox. Fx har jeg et integer som
> jeg gerne vil have til at komme frem i boxen, hvordanner?

I) Hvis du vil vise variabler i en message box (dvs. variabler + text), kommer
du
nok ikke uden om :

char *buffer[255];
int min_variabel;
sprintf(buffer,"variablen er %i",min_variabel);
MessageBox(buffer,"Info",MB_OK);

II) Dit første spørgsmål er dog uklart !, men jeg formoder
du har problemer med at få MessageBox'en op toppen ?.
Såfremt dette er tilfældet, er en ide at sætte din applikation's
z position til bagerste, dette kan du gøre med

SetWindowPos(&wndBottom ,0,0,0,0,SWP_NOMOVE);

nåja ... Hvis du benytter MSVC++ & stdafx.h hedder message
boxen også AfxMessageBox

/Jacob
--
************* Dedicated Vision Technology *************
Devitech ApS Jacob Heder

Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 19:46

Jeg tog dit kode og satte det ind i en FormCreate, men jeg får et par fejl:

[C++ Error] Unit1.cpp(24): E2034 Cannot convert 'char * *' to 'char *'
[C++ Error] Unit1.cpp(24): E2342 Type mismatch in parameter '__buffer'
(wanted 'char *', got 'char * *')
[C++ Error] Unit1.cpp(25): E2193 Too few parameters in call to '__stdcall
MessageBoxA(void *,const char *,const char *,unsigned int)'

-anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 30-04-02 18:41

"König" <knep> wrote in message
> [...]
> Application->NormalizeTopMosts();
> Application->MessageBox("This should be on top.", "Look", MB_OK);

NormalizeTopMosts og RestoreTopMosts er overflødige.

Venlig hilsen

Mogens Hansen