Bootproblem på Acer Travelmate 332T...
Fra : Ukendt

Dato : 30-04-02 20:30

Godaften i gruppen!
Jeg sidder med en bærbar Acer Travelmate 332T (af 330-serien) bærbar (købt
brugt) og skal til at prøve at smide et Windows-operativsystem på. Maskinen
er købt uden drev (således hverken floppy eller cdrom) - hvorfor jeg
formodede, at jeg blot ville kunne smide harddisken i et andet system,
installere systemfiler (med sys c:) og smide installfiler fra windows i en
mappe. Harddisken virker fint i det andet system. Jeg kan sys'e og smide
installfilerne på drevet, og boote med drevet på det andet system,
MEN,
når jeg smider harddisken tilbage i den bærbare vil den ikke boote. Den
opfatter drevet som værende uden systemfiler. BIOS detecter drevet fint
nok - og det kan gå i hybernation, hvor det skriver RAM-data til drevet -
det kan bare ikke boote.

Hvorfor?

Skyldes det mon, at maskinen forventer et specialt indhold af harddisken,
såsom noget bios-data, der ligger i et spor på drevet?

/Chr, Aarhus