Faghjælp til en idiot
Fra : Claus Steensgaard Ch~

Dato : 30-04-02 10:01

Kære nyhedsgruppe

Jeg er led og ked af min computers langsommelighed. Angreb af vira mm.

Så nu vil jeg gerne formatere den, men hvordan?

Er en eller anden venlig at poste/maile en idiotformel, så jeg forstår det
og kan udføre det. Jeg tror nok jeg har en bootdiskette og jeg har cd-rom
med Win98 og alt det der....

Jeg mangler blot en vejledning.

Anyone?

Shipping

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 30-04-02 10:27

"Claus Steensgaard Christensen" <steensgaard@christensen.mail.dk> skrev i en
meddelelse news:3cce5d53$0$18619$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> og kan udføre det. Jeg tror nok jeg har en bootdiskette og jeg har cd-rom

Hejsa.

Prøv at søge i hjælp funktionen der er indbygget i windows. Jeg fik
følgende resultat efter at have søgt på "format":'

"Sådan formateres en disk, hvor Windows 98 er installeret

Klik på Start, klik på Luk computeren, marker Genstarte computeren, og klik
derefter på OK.
Tryk på CTRL og hold den nede, indtil Microsoft Windows 98-startmenu vises
på skærmen.
Vælg Kun kommandoprompt, og tryk derefter på ENTER.
Ved C:\-prompten skal du skrive format c: og derefter trykke på ENTER.
Følg vejledningen på skærmen.
Advarsel!

Når en disk formateres, slettes alle data på den. Computeren fungerer
muligvis ikke korrekt, hvis du formaterer det drev, hvor Windows 98 er
installeret (normalt C-drevet). "

Hvis det ikke er udførligt nok kan jeg godt hjælp yderligere.

Mvh,

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 30-04-02 12:04

Hehe Claus for nok lidt svært ved at kontakte dig efter han har udført
proceduren

Fra : \(: MarlboroMan :\)

Dato : 30-04-02 13:36

"Uffe S. Callesen" <usc@lite.dk> skrev i en meddelelse
> Hehe Claus for nok lidt svært ved at kontakte dig efter han har udført
> proceduren

LOL

Det har du sgu nok ret i. Så må vi jo håbe han forstod at det var INDEN han
forsøgte at skulle kontakte mig.

--
(: MarlboroMan :)
134144219

Fra : Henning

Dato : 30-04-02 14:27

>Når en disk formateres, slettes alle data på den. Computeren fungerer
>muligvis ikke korrekt, hvis du formaterer det drev, hvor Windows 98 er
>installeret (normalt C-drevet). "

Ikke helt rigtigt. Har der været en virus på besøg, kan den stadig
gemme sig i master-boot-recorden. Fjernes med fdisk /mbr.

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : Klaus G.

Dato : 30-04-02 15:25

> [...]
> og kan udføre det. Jeg tror nok jeg har en bootdiskette og jeg har cd-rom

Hvis du siger du har virus, så vil jeg nok anbefale dig at skaffe en boot
disk, fra et andet system, for så er du helt sikker på at den er clean.

--
Klaus G.

klaus_godt@hotmail.com

Fra : ab

Dato : 30-04-02 22:21

Ja, og så er der nogle bundkort, hvor virusbeskyttelsen skal "disable"s for
at man kan få lov til at installere W98

ab