Genetik
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 21:01

Hej

Sådan rent teoretisk og praktisk...er der så nogen her som kan oplyse mig om
hvad får ud af en krydsning mellem en silvershaded chinchilla perser og en
rød blotched exotic. Hvilke farver og type kan
med størst sandsynlighed forekomme?

Venligst

Mac

Fra : Camilla Scharff

Dato : 29-04-02 21:27

"Mac" <fakemail> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvad får ud af en krydsning mellem en silvershaded chinchilla perser og en
> rød blotched exotic. Hvilke farver og type kan

Det kommer an på, hvilke farver den rød blotchedtabby bærer (chokolade), og
om den bærer fortynding (creme, lilla, blå). Desuden afhænger det af, om den
røde er hannen eller hunnen (hvis det er hannen, så kan der kun komme tortie
m/u sølv hunkillinger - hvis det er hunnen, så kan der komme tortie, røde og
evt. creme hunkillinger m/u sølv). Sølvkatten kan også bære flere farver og
fortynding "under" sølvet, så det er vi også nødt til at vide lidt mere om

Mvh. Camilla

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 23:26

Hej Camilla

Det er en exo-dreng. Forældrene til ham var følgende farver. Mor rød
blotched tabby. Far sort blotched tabby. Begge var exotics.
Chinchillapigens forældre var følgende farver. Mor sort silver shaded og
far sort shaded golden. Begge var exotics. Pigen var den eneste langhåret i
forældrenes seneste kuld.
Vil en parring mellem en sådan chinchillapige og en exo-dreng give fleste
exotics? Skal jeg regne med at killingerne vil blive tortie?

Tak for din tidligere besvarelse

Mac