Av, av, min arm! (Medynk søges)
Fra : Mona

Dato : 29-04-02 23:03

Hej Gruppe.

Jeg trænger vist bare til lidt medynk og forståelse...

I onsdags blev jeg smidt af en hest og landede direkte på
skulderen og hovedet (med hjælm). Ingenting er brækket, men jeg
er en del forslået og har blå mærker både for og bag, og er p.t.
sygemeldt fra mit arbejde.

Jeg undrer mig over, at det gør SÅ ondt og murer så meget inde i
min skulder og arm, når der nu ikke er brækket noget. Min læge
siger der nok går minimum 3 uger før jeg igen kan arbejde (fysisk
arbejde incl. tunge løft), og jeg vil gerne høre om der er nogen
af jer, som har prøvet noget lignende og kan fortælle noget
opmuntrende? (Ellers lad venligst være...!)

I dag var jeg med min datter på rideskole, og jeg fik bare sådan
en lyst til at ride, så nu må tiden gerne skynde sig at gå!!!

Mange hilsner fra

Mona

Ps. De der sikkerhedsveste, som koster en bondegård, virker de?
Kan man skaffe sådan nogle billigere end ca. kr. 1.000,-? Kan man
evt. bruge en redningsvest beregnet til havet i stedet for? (Grin
du bare, ideen er vel meget god...)

Fra : Lilian Hansen

Dato : 30-04-02 00:07

Hej Mona
Jeg syntes altså, at det er vildt synd for dig. Ja - jeg syntes faktisk, at
det er meget vildt synd for dig Ynk - ynk, puste - puste

Øv, det er surt at få sådan en r...tur! Jeg har 7-9-13 aldrig prøvet, men
jeg føler bestemt for dem der prøver at smage asfalten eller ridebanen!

Du skriver noget om en sikkerhedsvest. Jeg er faktisk også på jagt efter en.
Jeg aner bare ikke hvad mærke man skal vælge. Det er til min frygtløse 14
årige datter, der er vild med spring! Jeg har hørt, at man skal holde sig
fra dem der går for langt ned bagpå, for så skulle det vist genere, når man
rider. Og det skulle jo gerne blive ved med at være en fornøjelse!!! Hvis du
hører om et godt mærke, må du gerne skrive om det......

Skynd dig nu at blive rask, så du kan komme på hesten og nyde, at det snart
er sommer!
(I øjeblikket hvor det regner sådan, er ærgelsen over ikke at kunne ride jo
ikke så stor, hvis man altså ikke har et ridehus!)

Go' bedring
Lilian

Fra : Mette Elsborg

Dato : 30-04-02 07:40

Hej

Synes nu ikke 1000,- er meget for en sikkerhedsvest, eller i det hele taget
for sikkerhed, men jeg ved at man i tyskland kan købe den for omkring 800,-.

Vil ikke sige noget om skulderen, er selv på 6 uge sygemeldt efter
skulderoperation.

Hestehilsner
Mette

Fra : Nina Svanholm

Dato : 30-04-02 10:04

Hej Mona

Hvor er det bare synd for dig! Så er det nok ikke nu at jeg skal fortælle
dig om de styrt jeg har lavet på min "fjordfjums" som Lilian kalder dem
Okay jeg skal nok være sød- jeg er endnu ikke blevet smidt af min
Pinto.......okay, så èn enkelt gang........
Op med humøret!

Venlige og medfølende hilsner fra Nina Svanholm.

Fra : Mona

Dato : 30-04-02 13:17

Hvor er I altså bare søde!
*Smiler og er glad igen*

Jeg har allerede fået det en del bedre nu. I formiddags var jeg
hos massør, som masserede min ryg og også min dårlige skulder
ligeså forsigtigt. Det var aftalt med min læge, og hun var meget
påpasselig med ikke at massere leddet eller at blive ved for
længe.

Og jeg kan fortælle, at det har en god effekt, så jeg er nu
begyndt at bruge skulderleddet mere, selvom der er bevægelser jeg
ikke kan gøre (f.eks. skifte fra 4. gear til 5. eller sætte i
bakgear... Der bruger jeg vesntre hånd. Det er 1. dag jeg har
kørt bil siden faldet...) Jeg kan heller ikke bruge den med for
tung vægt i, så jeg bevæger den mest for at leddene ikke bliver
stive.

Ja, Mette, du har ret i at kr. 1.000 er billigt, hvis man slipper
for skader og sygedage, men hvis jeg kan spare noget, vil jeg
gerne det. Om et par uger skal jeg alligevel til Tyskland, så
måske... Jeg tænker nu stadig på, om man ikke kan bruge en
redningsvest af typen sejler-vest, hvor der ikke er nogen krave
på...?

Mange hilsner fra

Mona

Fra : Mette Elsborg

Dato : 30-04-02 13:36

Hej Mona!

Tror ikke lige en redningsvest er bygget til det formål, en redningsvest er
jo hovedsaglig til at holde dig flydende, hvorimod en sikkerhedsvest skal
forhindre slag, spark osv., så jeg tror ikke ligefrem materialet er det
sammen, er ikke sikker på at jeg ville ride rundt med en redningsvest på,
medmindre jeg red ved stranden. (kan ikke svømme.)

Mette

Fra : Iben Holst

Dato : 01-05-02 08:07

Hej Mona !

Dejligt for dig at du er begyndt at være lidt mobil igen. Når man bliver så
forslået er det netop ofte musklerne som trækker sig enormt sammen og man
derfor skal have massage for at få det løsnet op igen. Håber du snart er
helt ovenpå igen !!

Når I nu er begyndt at tale sikkerhedsveste i denne tråd, så kunne jeg
forfærdelig godt tænke mig at vide hvor små disse egentlig kan købes ??

Iben

Fra : Mona

Dato : 01-05-02 08:42

Hej Iben.

Jeg har set dem i børnestørrelse, vel ca. 7-8 år, men mon ikke de
også findes mindre? I morgen skal jeg besøge én som forhandler
hesteartikler, så jeg vil gerne spørge ham om str. og priser. Er
det en bestemt str. du leder efter?

Øv, min armskulder er bare fantastik øm og træt i dag, så jeg har
nok været lidt for aktiv i går. Går p.t. med armen i slynge for
at aflaste skulderen lidt.

Mange hilsner fra

Mona

Iben Holst <ria@os.dk> skrev i en

Fra : Iben Holst

Dato : 01-05-02 15:23

Hej Mona.

> [...]
> også findes mindre? I morgen skal jeg besøge én som forhandler
> hesteartikler, så jeg vil gerne spørge ham om str. og priser. Er

Ja, faktisk vil jeg gerne have en som en str. 4 år kan passe når den er
spændt hele ind (hvis de altså kan spændes ind og ud ?!)
Min søn kommer nemlig i løbet af året til at ride mere og mere, men til
næste år skulle det gerne kunne gå lidt mere lempeligt i den forstand, at vi
så ikke skal være 2 til at styre hest og rytter på een gang. Ponyen han skal
ride er ikke 100 % tilredet, men nægter pure at have andre på ryggen end ham
og foreløbig går det rigtig godt. Men som sønnike bliver større og større
bliver det svært at holde ham i armene hvis han uheldigvis er på vej af
ponyen og for en sikkerhedsskyld vil jeg meget gerne have en sikkerhedvest
til ham så tidligt jeg kan.

> Øv, min armskulder er bare fantastik øm og træt i dag, så jeg har
> nok været lidt for aktiv i går. Går p.t. med armen i slynge for
> at aflaste skulderen lidt.

*S* ja man skal passe på ikke at bliver "over modig" ...

Iben

Fra : Martin Larsen

Dato : 01-05-02 17:39

> Ja, faktisk vil jeg gerne have en som en str. 4 år kan passe når den er
> spændt hele ind (hvis de altså kan spændes ind og ud ?!)

man kan få dem helt ned til str 1-3 år har vi set så det skulle ikke være
noget problem

MvH Martin

Fra : Iben Holst

Dato : 03-05-02 16:01

> man kan få dem helt ned til str 1-3 år har vi set så det skulle ikke være
> noget problem

Hold da op ! hvor finder man dem så små ?

Jeg troede at minimum størrelsen var 4 år (hvis de overhovedet kom helt
derned ) idet det jo ikke er videre smart at lade sit barn sådan rigtig ride
før det er 3 år ....

Iben

Fra : Martin Larsen

Dato : 03-05-02 22:30

hos saddelmagere og i velassorteret rideudstyrsforretninger