REQ:Behandling af bordplade
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 29-04-02 21:48

Hej Grupper

Jeg har krydspostet denne meddelelse til dk.fritid og dk.fritidhus-og-have -
undskyld

Jeg har købt en plade, der efter sigende skulle være lavet af sammenpresset
pap eller papir. Der er ligeså hård som en almindelig spånplade eller lign.
og den støver som bare f.....når man saver i den. Er der nogen der ved hvad
jeg taler om?

Nu er spørgsmålet hvad jeg skal behandle den med?
Skal det være noget olie af en slags eller skal den have lak?

Kåre

Fra : M@rk

Dato : 30-04-02 06:26

Mon, 29 Apr 2002 22:47:56 +0200, berigede "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

MDF-Plade?!

/Mark

--
M@rk, the unknown @ get2net.dk - ICQ #6564215

"When the rythm-section ain't making it
- go for it your self" ~ Ben Webster

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 30-04-02 10:46

"M@rk" skrev i en meddelelse

> MDF-Plade?!

Tak ! Hvad skal jeg behandle den med?

Kåre

Fra : M@rk

Dato : 30-04-02 14:39

Tue, 30 Apr 2002 11:45:42 +0200, berigede "Kåre Weng Madsen"
<kwma00@hum.auc.dk> dk.fritid.hus-og-have med:

>Tak ! Hvad skal jeg behandle den med?

Tja, jeg ville personligt grunde den og male den - men det afhænger lidt
af, hvad man gerne vil bruge den til )

Hvad skal du lave?

/Mark

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 01-05-02 16:02

"M@rk" skrev i en meddelelse

> Tja, jeg ville personligt grunde den og male den - men det afhænger lidt
> af, hvad man gerne vil bruge den til )

> Hvad skal du lave?

Jeg har fået den slebet og pusset så jeg kan bruge den til skrivebord. Jeg
vil helst ikke male den, men havde tænkt på lak eller olie. Jeg har prøvet
med lidt teaktræsolie på en rest - den bliver lidt mørkere, og ser heller
ikke ud til at der bliver skjolder efter en våd kaffekop men jeg er i
tvivl om ikke bare træet med tiden sluger olien så jeg vil komme til at
skulle oliere den ofte, og at det måske derfor er bedre med lak?

Nogen forslag?

Kåre

Fra : Svend Erik Bertelsen

Dato : 01-05-02 19:29

Kåre Weng Madsen skrev:

> Jeg har fået den slebet og pusset så jeg kan bruge den til skrivebord. Jeg
> vil helst ikke male den, men havde tænkt på lak eller olie.

Hvis du skal anvende MDF-pladen til skrivebord, så skal du ikke
give den olie - så hellere lak. Men i de fleste tilfælde, når den
bliver brugt industrielt, så bliver den sprøjtemalet.

Hvis du kan tåle at se på den brunlige farve, så giv den en gang
lak. Oliebehandling er ikke så heldigt til et skrivebord, p.g.a.
at olien kan trække op i papirer, bøger o.s.v.

--
Venlig hilsen
Svend Erik