re.re. clip til clip kommunikation
Fra : poul bækhøj

Dato : 29-04-02 21:32

På grund af en fejladressering er dette indlæg ikke kommet med på
listen....

Hej, Henrik.
jeg har lagt 2 udgaver af det ud på min hjemmeside, de ligger på
www.baekhoj.dk/firkanter.html og www.baekhoj.dk/firkanter1.html

Det, jeg har gang i, er at lave en "3D" kube, som kan drejes rundt med
musen. Det øverste og nederste kvadrat fungerer som de skal. Men siderne kan
jeg ikke komme længere med. Jeg kan leve med, at de kun består af streger. I
det første af eksemplerne ligger stregerne i ("C"). De bevæger sig som de
skal, bortset fra et par skønhedsfejl, som kan overkommes.( f. eks. "hopper"
sidestregerne fra én firkant til den anden når musen passerer 0 (midt på
skærmen) lodret.) Men som du ser, skalerer de omvendt, på grund af, at jeg
jo skalerer stedet, de skal ligge, sammen med firkanterne.
I det andet eksempel har jeg flyttet stregerne ud i ("A") og erstattet dem i
("C") med tomme clips. De tomme clips ligger altså i clip ("C") på
positionerne -50 -50 ; 50 -50 ; 50 50 og -50 50.
Når jeg så henviser til disse tomme clips for at få deres position, får jeg
altid, lige meget hvor de faktisk er på skærmen, positionerne -50 -50 -osv.
Det jeg kunne tænke mig er at finde den egentlige position af de tomme
clips, så jeg kan placere stregerne i ("A") på de rette steder, og så
skalere dem som jeg vil.
Eller måske har du en helt anden løsning....

hilsen poul

--
Poul Bækhøj
Aalborgvej 82

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-05-02 11:05

Hej igen Poul.

Prøv lige at tage et kig på denne tutorial. Måske den kan bringe dig
videre med selve kuben.

Venlig hilsen,

Fra : Henrik Rasmussen

Dato : 04-05-02 11:38

Shit!!! Nu gjorde jeg det igen

Here goes:

http://www.flashkit.com/tutorials/3D/3D_Engin-KStor-189/index.shtml

eller:

http://www20.brinkster.com/ahab/flash5/solid_withculling_light.html

Under alle omstændigheder er det noget langhåret noget Du er på vej ud
i. Så, god arbejdslyst

Venlig hilsen,
Henrik