Aopen AK77pro bundkort med AC97 lyd og dos~
Fra : Henrik

Dato : 29-04-02 22:51

Jeg har et problem med at få lyd på gamle dosspil med min nye PC. Den
er udstyret med et Aopen AK77pro bundkort med onboard lydkort (VIA
AC97). Er der nogen der ved hvordan jeg får den til at installere
"legacy" drivere, så man kan høre lyd på de gamle spil? På mit gamle
soundblaster virker det fint, men ikke her. Der er godt nok en
dosdriver på den medfølgende CD, men den beder om at man slår
"Soundblaster function" til i BIOS'en, og den findes ikke i bios.
Nogle forslag?

Mvh
Henrik Lauridsen

Fra : [5250] Jens

Dato : 30-04-02 00:07

Henrik wrote:
> [...]
> dosdriver på den medfølgende CD, men den beder om at man slår
> "Soundblaster function" til i BIOS'en, og den findes ikke i bios.

Har du hentet audiodriveren fra AOpen's website?

http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?pub/driver/mb/via/audio/vt8233/1.60a.exe

Fra : Henrik

Dato : 30-04-02 10:04

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> wrote in message news:<3CCDD214.9070101@gmx.net>...

> Har du hentet audiodriveren fra AOpen's website?
>
> http://www.aopen.com/scripts/util/ftplist.asp?>pub/driver/mb/via/audio/vt8233/1.60a.exe

Ja, men det hjalp ikke. Lyden er fint på plads i windows, men mangler
stadig for dosspil.

Fra : [5250] Jens

Dato : 30-04-02 12:02

Henrik wrote:

> Ja, men det hjalp ikke. Lyden er fint på plads i windows, men mangler
> stadig for dosspil.

Oh ja, det er meget sandsynligt at der ikke bliver skrevet dos-drivere
til AC97 onboard lydchips.

Tough Noogies :) (Citat; Alan Cox)