Laaangsom AMD 1.7XP+
Fra : [8800]Me

Dato : 29-04-02 20:46

Jeg har en AMD XP 1.7+ - 512MB-Ram - 32MB Grafik---

Jeg har instalere XP, for ca. en månede siden. Så lod jeg den stå tænt ca. i
48 timer. Og siden har den været (rent ud sagt) fucket up...

E.ks. Jeg trykker på en .ZIP fil, jeg kan se at computeren tænker, der kan
så gå op til 10 min. før den pupper up med WINZIP. (det er en 500MB fil, jeg
snakker om). Normalt ville det tage under 10sek.

Hvad er det. Jeg har stillet dette i dk.edb.system.ms-windows og
dk.edb.hardware da jeg ikke ved om jeg skal hve fx. en ny cpu eller køler.
(det kunne jo være at den var blevet beskadiget). eller om det er en XP
fejl. (XP har kørt fint i lang tid, mere end de fire uger. Jeg
geninstallered for fire uger siden)

--
/me
No lame SIGNATURER

Remove -NoSpam- from e-mail

Fra : JRS

Dato : 29-04-02 22:23

"[8800]Me" <real@-NoSpam-sleepy.dk> skrev i en meddelelse
newshz8.7249$HZ2.616470@news000.worldonline.dk...
> [...]
> (det kunne jo være at den var blevet beskadiget). eller om det er en XP
> fejl. (XP har kørt fint i lang tid, mere end de fire uger. Jeg

Om det er køleren kan du jo hurtigt tjekke ved at se på temperaturen med et
af de utallige programmer til det .. (tag et hurtigt søg på google.com)
Ellers lyder det mere som et problem med RAM'en .. Er en af de normale gener
ved for lidt ram, at den tar lang tid om at åbne progs osv .. Men det virker
nu lige underligt når du har 512MB ..
At det skulle være CPU'en ku jeg ikke forestille mig ..
Men altså du kører jo med et Microsaft OS .. Reinstall er altid en god ide

MVH
JRS

ps . Mit XP kører også totaaal langsomt, men det er nu fordi noget af mit
RAM er stået af :-/

Fra : Rico Laursen

Dato : 30-04-02 14:54

Kører du med et "live" Antivirus program?
Hvis det er sat til at scanne når der både læses og skrives på disken, kan
det godt være årsag til at det tager en evighed....

/Rico
www.cozy.dk

Fra : Leony

Dato : 30-04-02 14:09

> [...]

> Jeg har instalere XP, for ca. en månede siden. Så lod jeg den stå tænt ca.
> 48 timer. Og siden har den været (rent ud sagt) fucket up...

Prøv at defragmentere, hvis det ikke hjælper så genindstaller dit OS.
Hvis der stadig er problemer, så er det noget hardware, den er gal med.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : Navigator

Dato : 30-04-02 14:32

Hej

Jeg havde akkurat samme problem. Så prøvede jeg at gå tilbage til et
"gendannelsespunkt" der lå før problemet startede, og vupti - så kørte hele
molevitten igen med normal hastighed. Jeg tror det er XP der laver et eller
andet kludder, men hvad ved jeg ikke.

Hygge

--
Navigator