Canon LBP-460 og XP
Fra : Kristian Bøge

Dato : 29-04-02 20:39

Da jeg havde installeret Windows XP - jeg opgraderede Win ME - *mener* jeg
at min printer virkede derefter.

Men på et tidspunkt fik jeg lave noget rod med Pc'eren, og lavede en "System
Restore", og så var den gal. Der var en hel del drivere jeg skulle
geninstallere, bla. til printere, og det kunne jeg desværre ikke;-(

Så nu har jeg Win Me igen, således at printeren virker, men jeg vil hellere
have XP, uden at skulle købe en ny printer, så er mit spørgsmål:
Hvad kan jeg gøre??

Mvh
Kristian Bøge

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 22:18

"Kristian Bøge" <nihil@image.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
hellere
> have XP, uden at skulle købe en ny printer, så er mit spørgsmål:

Jeg har spurgt Canon Support og fået at vide at de ikke supporterer LBP-465
da den er gammel, det samme gælder sikkert LBP-460.
Jeg har hørt at man kan bruge en Win 2000 driver til LPB-660 men jeg har
ikke selv prøvet.

Hilsen Aksel

Fra : [5250] Jens

Dato : 29-04-02 22:47

Jeg har set en masse LBP-460 på en skole jeg gik på, og undersøgte
dengang om linux kunne bruge dem - not a chance, det er en ren
winprinter, hvilket vil sige at der mangler en del chips i forhold til
en "normal" printer, disse chips emuleres af driveren.
Dvs. driveren skal skrives om til hver windows-version, og det gider
firmaet ikke blive ved med, da de ikke tjener nogen penge ved det.

Jeg checkede Canon's site, der er drivere til Win 3.1x, 95 og 98, og det
ændrer sig nok aldrig.
Få Canon til at frigive sourcekoden til driverne, så kan der blive lavet
drivere til alle operativsystemer.

Fra : [4690] Claus Smith

Dato : 30-04-02 08:11

Snippet ud fra et indlæg i dk.marked.privat.edb:

Her er linket direkte til "løsningen"

http://www.ntavados.net/?MenuAction=3&FuseAction=20

Fra : Jakob Jeppesen

Dato : 01-05-02 11:27

"[4690] Claus Smith" <claussmith@mail1.stofanet.dk> du skrev:
> Snippet ud fra et indlæg i dk.marked.privat.edb:
>
> Her er linket direkte til "løsningen"
>
> http://www.ntavados.net/?MenuAction=3&FuseAction=20

Hmm - kan vel næppe betegnes som en løsning på problemet med
manglende drivere til 2000/XP.

/Jakob
- Der også har en LBP460 og netop derfor ikke har skiftet fra 98
til XP.