Mangler DLL
Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 20:08

Hej!
Når jeg har lavet et program i Borland C++ Builder 6, og vil køre det på en
anden computer mangler der nogle dll-filer. Kan man ikke lave en slags
pakkeløsning i BCB så de automatisk kommer med? Evt en setup-fil?

-Anders

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-04-02 20:29

"König" <knep> wrote

> [...]
> anden computer mangler der nogle dll-filer. Kan man ikke lave en slags
> pakkeløsning i BCB så de automatisk kommer med? Evt en setup-fil?

Det nemmeste er at oversætte programmet, så der ikke skal bruges nogen
DLL'er (bortset fra MS-Windows naturligvis).
Åben "Project|Options...".
Vælg fanebladet "Packages", og sørg for at "Build with runtime packages"
_ikke_ er checket af.
Vælg fanebladet "Linker", og sørg for at "Use dynamic RTL" _ikke_ er checket
af.
Recompiler alt.

Herefter har du EXE-fil, der bare kan kopieres ind på en maskine.
Hvis du laver applikationer, der bruger mere funktionalitet end hvad der er
indbygget i MS-Windows, f.eks. database skal den funktionalitet naturligvis
være indstalleret på maskinen.

Venlig hilsen

Mogens Hansen