Rideskole.
Fra : Mette Elsborg

Dato : 29-04-02 16:01

Hej!

Er der nogen herinde der kan være behjælpelige med lovgivning omkring
etablering af rideskole/rideklub, hvilke regler er der?

Samtidig vil jeg gerne have et link til det nye forslag om hestehold.

Med hestehilsner

Mette

Fra : Jon Bendtsen

Dato : 29-04-02 16:29

In article <3ccd6159$0$73170$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mette Elsborg wrote:
> Hej!
>
> Er der nogen herinde der kan være behjælpelige med lovgivning omkring
> etablering af rideskole/rideklub, hvilke regler er der?

Jeg vil anbefale dig at spørge i dk.videnskab.jura
Jeg kan dog ikke se at der skulle være andre love
end det der gælder for almindelige sports foreninger.

Mon ikke også at DRF har noget information om hvordan
man starter en klub ??

JonB

"ingen krydspost". Se http://usenet.dk/netikette/citatteknik.html

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 02-05-02 17:55

"Mette Elsborg" <mette.elsborg@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> etablering af rideskole/rideklub, hvilke regler er der?
>
> Samtidig vil jeg gerne have et link til det nye forslag om hestehold.

Værsgo:
http://www.drf-den.dk/drf/nyheder/bekendtg.html

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Mette Elsborg

Dato : 03-05-02 07:04

Tak for hjælpen.

Er der så nogen der ved hvordan og hvorledes, hvis man har en eksisterende
rideskole?

Hvis lovforslaget bliver vedtaget, vil mange rideskoler/klubber jo komme i
pladsmanglen, da der jo er mange der har flest spiltove?

M.v.h.

Mette

Fra : Trond Øyvind Hermans~

Dato : 04-05-02 22:55

> [...]
>
> Hvis lovforslaget bliver vedtaget, vil mange rideskoler/klubber jo komme i
> pladsmanglen, da der jo er mange der har flest spiltove?

Ja, lad os nu se, hvad der sker. Lovforslaget er udarbejdet under den
forrige regering, men ellers skulle der vel være en overgansperiode på et
par år.

mvh
Trond Øyvind Hermansen

Fra : Trine Stubbe Teglbja~

Dato : 06-05-02 06:46

In <3cd22970$0$18591$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>, Mette Elsborg wrote:

> [...]
>
> Hvis lovforslaget bliver vedtaget, vil mange rideskoler/klubber jo komme
> i pladsmanglen, da der jo er mange der har flest spiltove?

   Der blir lavet en overgangsperiode såmen. Jeg mener bekendtgørelsen
træder i kræft i 2005 og at de sidste spiltove skal være nedlagt i 2008
(Men jeg er alså ikke sikker :). I øvrigt mener jeg jo så at det er
_fint_ at man laver sådan en lov. Vi må snart lære at holde heste lidt
mere på hestens præmisser. (Jeg mumler lige lidt om dyreværnslove og hejs
og brokker mig over hvor mange der får lov at slippe af med
mishandling.... *Mumle*)
:)

--
Trine.
What We Do in Life Echoes in Eternity.

Fra : Mette Elsborg

Dato : 06-05-02 07:19

Hej Trine!

Jamn.....du har helt ret i at det er SKAL være på hestens præmisser. Tanken
var bare at der er så mange rideskoler/klubber der har hovedvægten på
spiltove, og ved at disse skulle laves om til bokse, vil der jo blive
pladsmangel, og derved vil det blive dyrere at have sin hest opstaldet, så
jeg ved ikke rigtig hvordan mange mennesker vil fortsætte med at have hest,
for samtidig bliver der jo også sværere at have hest hjemme, mange mennesker
har måske kun jord til een hest, men iflg. udkastet må man heller ikke have
een hest mere, og mange steder er det ikke muligt at udvide, det er dog de
færreste landmænd der er interesseret i at leje jord ud.

God dag

Mette