TV Kort: Pinnacle vs. Hauppauge
Fra : Kasper Garnæs

Dato : 29-04-02 16:22

Hej gruppe

Jeg skal ud og købe nyt TV Kort og har efter at have læst indtil flere
reviews kogt det ned til 2 kort:

- Pinnacle Systems Studio PC-TV Pro
- Hauppauge WinTV-serien (ikke Go og Primo modellerne)

Er der nogen der har erfaringer, kommentare, anbefalinger mht. de to kort,
deres billedkvalitet etc. vil jeg meget gerne høre.

Mvh.
Kasper Garnæs

Fra : Hans Pedersen

Dato : 30-04-02 07:49

On Mon, 29 Apr 2002 17:21:47 +0200, "Kasper Garnæs"
<kasper@superpowers.org> wrote:

>- Hauppauge WinTV-serien (ikke Go og Primo modellerne)

Har haft Hauppaug WinTV-FM og mit nuværende ATI All-in-wonder Radeon
til ca. 700 (med grafikkort, naturligvis) er meget bedre end
Hauppauge. Både billede, lyd og software. Kender derudover Asus
TV-Box, og der er virkelig noget juks.

--
Hans Pedersen, Esbjerg
ICQ: 9178476 | http://h2ns.dk

Fra : Jan Hansen

Dato : 30-04-02 11:28

> - Pinnacle Systems Studio PC-TV Pro

Og jeg har et Pinnacle PCTV Pro som du må købe for en meget billig penge.

Det er som sådan et udemærket kort, med et godt billede, men Pinnacle gider,
og jeg mener gider, ikke lave drivere som kan køre på de systemer vi har i
dag. Så hvis du kører på en gammel Win95 PC med directX 6 og ikke mere, så
er det et godt kort, men hvis du ha Win98, Win2000 eller WinXP og directX 8
så glem alt om det kort.

Kort resumé, jeg kan ikke anbefale det.

Mvh Jan

Fra : Frank Andersen

Dato : 30-04-02 15:12

On Tue, 30 Apr 2002 12:28:06 +0200, "Jan Hansen" <jh@fa.dk> wrote:

> [...]
>er det et godt kort, men hvis du ha Win98, Win2000 eller WinXP og directX 8

Jeg har også et Pinnacle Studio PC-TV Pro og det virker perfekt under
Win2000, dog vil radiosoftwaren kun spille mono, ikke stereo. Jeg har
på nettet fundet en FMtuner, der kan bruges sammen med kortet og i
stereo.

Mvh. Frank

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-05-02 06:55

"Frank Andersen" <franka@e-privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Win2000, dog vil radiosoftwaren kun spille mono, ikke stereo. Jeg har
> på nettet fundet en FMtuner, der kan bruges sammen med kortet og i

Og med hvilke drivere og software bruger du så kortet, og det er tv delen
jeg mener, jeg er lidt ligeglad med radio delen.

Mvh Jan Hansen

Fra : Frank Andersen

Dato : 02-05-02 19:33

On Thu, 2 May 2002 07:55:26 +0200, "Jan Hansen" <jh@fa.dk> wrote:

>"Frank Andersen" <franka@e-privat.dk> skrev i en meddelelse

>Og med hvilke drivere og software bruger du så kortet, og det er tv delen
>jeg mener, jeg er lidt ligeglad med radio delen.
>
>Mvh Jan Hansen

Jeg bruger de drivere og den software som fulgte med kortet (version
4.02), dog blev StudioTV ikke installeret, da jeg i forvejen har
Studio 7. Jeg har downloaded en nyere version (5.01), men jeg har ikke
haft tid til at prøve den, jeg tror det er en beta version. Jeg fandt
en pdf manual med betydelig flere funktioner.

Mvh Frank

Fra : Kasper Olsen

Dato : 30-04-02 14:44

Hej Jan,

I denne gruppe har jeg tidligere set henvisning til
btwincap.sourceforge.net

Har du prøvet disse drivere?

Mvh,

/Kasper

Fra : Jan Hansen

Dato : 02-05-02 06:54

"Kasper Olsen" <kco@vu.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Jan,
>
> I denne gruppe har jeg tidligere set henvisning til
> btwincap.sourceforge.net
>
> Har du prøvet disse drivere?

Hej Kasper.

Næ, dem har jeg ikke prøvet, men stort set alt andet.
Jeg havde sat min lid til www.tv-cards.com og prøvet alt hvad de har af
forslag, men jeg kan godt se at de ikke har dette software med, så mon ikke
jeg lige skulle prøve dem. Takker for forslaget.

Mvh Jan Hansen