Hjælp til Cisco 677
Fra : Lovegreen

Dato : 29-04-02 14:45

Håber det er det rigtige sted jeg poster..

Jeg har et lille problem med edonkey.
Efter jeg tilføjede 4661, 4662 og 4665 nat entries i
routeren har jeg altid fået et højt id.
Men efter jeg i weekenden havde min maskine
med hos min onkel (som har tdc-adsl, 2 ip adresser)
får jeg kun lave id's...
Hos min onkel måtte jeg "reparere forbindelsen"
for at kunne komme på nettet, jeg tror det er årsagen
til mit problem.
Men hvordan får jeg de gamle indstillinger tilbage,
eller hvordan skal indstillingerne være ?

Mit eget udstyr omfatter
Cisco 677 router
Rubytech 8 port 100/10 switch
2 pc'er (hvoraf kun den ene kører edonkey)
automatisk hent ip
dhcp aktiveret

plz hjælp..

--
mvh Lars

Fra : Kasper Olsen

Dato : 29-04-02 18:52

Hejsa,

FUT til dk.edb.system.ms-windows (tror jeg),

Men:

> Men efter jeg i weekenden havde min maskine
> med hos min onkel (som har tdc-adsl, 2 ip adresser)
> får jeg kun lave id's...

Dit IP er ikke det samme som da du tog hjemmefra. Når du bruger statiske
NAT's bør du også sætte IP på din maskine manuelt så de passer tilsvarende.

Med andre ord: Check din nat i routeren og se til hvilken IP de relevante
porte er routet - og tilret din maskine manuelt herefter. Så virker det.

Mvh,

/Kasper

Fra : Lovegreen

Dato : 29-04-02 22:41

> [...]
> porte er routet - og tilret din maskine manuelt herefter. Så virker det.

Hvis nu jeg resetter routeren, og indtaster nat entries'ne igen, så burde
det også virke, eller ?
Det med telnet, er ikke lige min stærke side...

min adsl forbindelse har ip 212.242.xxx.xxx
routeren har ip 10.0.0.1
mit netkort har ip 10.0.0.2
dhcp er aktiveret

Win XP er sat til automatisk at give en ip-adresse, er det ok ?
Jeg har ikke rigtig kunne få det til at virke, hvis jeg selv angiver
ip'en på netkortet til
ip: 10.0.0.2
subnet: 255.255.255.0
std gateway: ?

--
mvh Lars, Hillerød
ICQ 27136074

Fra : Kasper Olsen

Dato : 29-04-02 23:09

Hej igen :)

> Hvis nu jeg resetter routeren, og indtaster nat entries'ne igen, så burde
> det også virke, eller ?

Well, det kommer an på hvorvidt dine nats er midlertidigt eller permanent
gemt. Ud fra beskrivelsen virker det ikke sandsynligt det virker.

Du sætter manuelt ip-settings i XP - det andet er ikke smart i din
situation. Sæt den til 10.0.0.2, std. gateway er 10.0.0.1 - og så tager du
din udbyders DNS og smider ind - så kører det.

Check så dine nat-settings. slet eksisterende med f.eks.:

set nat entry delete 10.0.0.3 4661 0.0.0.0 4661 tcp (eller tilsvarende)

og sæt den nye med:

set nat entry add 10.0.0.2 4661 0.0.0.0 4661 tcp

Mvh,

/Kasper

Ellers fang mig på icq 12610407

Fra : Lovegreen

Dato : 02-05-02 17:45

> [...]
>
> og sæt den nye med:
>
> set nat entry add 10.0.0.2 4661 0.0.0.0 4661 tcp

Nu har jeg slettet alle data fra routeren,
lagt de ting ind igen, som CC skriver
så flot på deres site...
Og der er hul igennem

Så langt så godt..

Jeg har sat mit netkorts ip manuelt,
+ dns, og der er stadig hul igennem

Har tilføjet flg.

set nat entry add <DIN LOKALE IP> 4661 <DIN GLOBALE IP> 4661 tcp

set nat entry add <DIN LOKALE IP> 4662 <DIN GLOBALE IP> 4662 tcp

set nat entry add <DIN LOKALE IP> 4665 <DIN GLOBALE IP> 4665 tcp
set nat entry add <DIN LOKALE IP> 4665 <DIN GLOBALE IP> 4665 udp

write, reboot

og det bliver gemt i routeren ved genstart...

Men jeg hår stadig et ID omkring 500-2000 i Edonkey...

Hvad har jeg gjort galt ??

Mvh
Lars