Stille PC ... evt. vandkølning uden OC !?
Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-04-02 14:05

I forbindelse med tråden lidt længere nede ang. en stille PC har jeg lige et
par spm...

Idet man ikke kan få en alm. PC helt stille da der jo er blæsere i sån' en
.... kan man så gøre tricket med vandkølning?

Altså findes der komplette vandkølnings sæt der kan køle almindelige PC'er
.... som er totalt lydløse !?

Mvh

Peter Farsinsen

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 29-04-02 14:41

Prøv at se www.intercom.dk

Fra : Peter Farsinsen

Dato : 29-04-02 15:05

Forstå mig ret, det er min nuværende PC jeg vil ha til at tie stille ... på
intercom.dk kan man jo kun købe hele PC'er!

mvh

Peter Farsinsen

Fra : Flemming Joensson

Dato : 29-04-02 21:19

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> wrote in

> Forstå mig ret, det er min nuværende PC jeg vil ha til at tie
> stille ... på intercom.dk kan man jo kun købe hele PC'er!

I deres FAQ står der faktisk at man kan henvende sig til dem hvis man
(henvendt til firmaer) har nogle maskiner man ønsker der skal være
stille. Så vil de nok kigge på sagen, men ud fra deres øvrige systemer,
så skal det vist være med Intel CPU og det skal vist også være Tualatin
for at deres kølesystem kan klare det.

Flemming

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 29-04-02 14:51

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ... kan man så gøre tricket med vandkølning?
>
> Altså findes der komplette vandkølnings sæt der kan køle almindelige PC'er

Er man radikal nok, kan alt køles med vand.
Jeg har set gutter, der sågar køler PSU'en med vand.
Meget af dette er dog hjemmelavet, men bevares, det skulle ikke undre om man
ikke også kan købe sig til det

Mvh

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 15:47

"Jesper Nielsen" <Jni@tdcadsl.dk> wrote in message
> Jeg har set gutter, der sågar køler PSU'en med vand.
> Meget af dette er dog hjemmelavet, men bevares, det skulle ikke undre om
man
> ikke også kan købe sig til det

Studiedata eller Waterheads har det i sortimentet.

--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen

Fra : Jonathan

Dato : 29-04-02 15:06

Du kan hos studiedata købe kabinetter med indbygget vandkøling:
http://www.studiedata.dk/group.asp?group=184

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 29-04-02 15:50

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> wrote in message
> Idet man ikke kan få en alm. PC helt stille da der jo er blæsere i sån' en
> ... kan man så gøre tricket med vandkølning?

Ja.
www.webconsult.dk
www.studiedata.dk
www.waterheads.dk

Der kan alt lade sig gøre...

Fra : Brian Axelgaard

Dato : 29-04-02 16:33

Coolance sælger sådan noget

Fra : Esben

Dato : 29-04-02 16:51

> [...]
> ... kan man så gøre tricket med vandkølning?
>
> Altså findes der komplette vandkølnings sæt der kan køle almindelige PC'er

Om de er totalt lydløse ved jeg ikke - ofte er der jo en pumpe til at flytte
vandet og blæsere til at holde vandet koldt.

--
Esben

Fra : Leony

Dato : 30-04-02 14:28

"Peter Farsinsen" <spam@farsinsen.dk> skrev i en meddelelse

> I forbindelse med tråden lidt længere nede ang. en stille PC har jeg lige
et
> par spm...

Hvorfor ikke stille spørgsmål i den tråd.

> Idet man ikke kan få en alm. PC helt stille da der jo er blæsere i sån' en
> ... kan man så gøre tricket med vandkølning?

Vandkøling er heller ikke lydløst. Pumpen larmer og blæsere skal holde
vandet koldt.

> Altså findes der komplette vandkølnings sæt der kan køle almindelige PC'er
> ... som er totalt lydløse !?

Hvis du vil have en lydløs PC, så skal du lede efter ældre processorer, der
kan køre uden blæser. Har læst om folk der kører Celly 300 Mhz, kun med
kraftigt køleprofil. Du kan også kigge på Via Cyrix processorer, der dog
ikke yder helt så godt som Intel og AMD, men de kræver et minimum af køling.
Du kan slukke blæseren i din strømforsyning og sørge for at dit grafikkort
ikke har blæser. Så er du godt på vej mod et system der holder kæft.
Du kunne placere computeren i et rum ved siden af det du sidder og arbejder
i, på den måde bliver du ikke forstyrret af blæserstøj.

Jeg mener, at en lydløs computer med moderne hardware er utopi, en computer
med et tåleligt støjniveau kan dog let opnås, hvis man er lidt kritisk i sit
valg af blæsere. Det er pest eller kolera (som så meget andet her i livet).

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/