Redhat7.2 på bærbar.
Fra : Ostekongen

Dato : 29-04-02 12:51

Hej ng.
Jeg har spurgt før i gruppen, men kan stadig ikke på den
grafiske del til at virke. Jeg kører med et SIS 630
grafikkort. Jeg fik følgende svar:

Redger /boot/grub/grub.conf og indsæt ovenstående i 'kernel <parametre>'
linjen.

Men kan ikke få det til at virke.....
Jeg er desperat.....
Please, hjælp mig.

--
Mvh. Ostekongen
icq: 144551849

Fra : Henrik Skov Midtiby

Dato : 29-04-02 13:48

> Jeg har spurgt før i gruppen, men kan stadig ikke på den
> grafiske del til at virke. Jeg kører med et SIS 630
> grafikkort.

Jeg fik løst problemet med følgende parameter i min lilo.conf
vga=791
der låser opløsningen til 1024*768*16

Jeg har ikke haft problemer med grafikkortet siden jeg opgraderede til en
XFree 4.2.

Held og lykke

Henrik Midtiby

Fra : Michael Wojciechowsk~

Dato : 29-04-02 14:15

On Mon, 29 Apr 2002 13:50:48 +0200, Ostekongen
<ostekongen@hotmail.com> wrote:

> [...]

Den nyeste udgave af XFree86 har indbygget support for dit
chipset. Min targa et/andet bærebare bruger SIS 630
chipset. Grafikken fungerer o.k..

Der er ingen grund til at bruge framebuffer - jeg tror, at der er hvad
du forsøger på..

Hent enten en binær distribution af XFree86, eller find en
linux-distro som inkluderer den.

--

/wojci at wojci dot dk

One must suffer before enlightenment.