Hvilket SCSI-kabel?
Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 29-04-02 12:24

Hej! Jeg skal bruge et 5-meter SCSI-kabel til en Agfa Arcus II scanner. Men
jeg aner ikke hvilket.

Jeg har fundet et sted hvor de har mange kabler at vælge imellem, men det
gør det jo ikke nemmere at finde det rigtige :)

Er der nogen der kan udpege et kabel der virker? Det kabel jeg bruger nu har
"bredt" stik i begge ender, og der sidder en form for
omformer/forlænger/terminator mellem enden af kablet og scanneren.

http://www.pckabler.dk/kategori.asp?kategori=3&side=alle

Kim

--
Please remove "REMOVE" in my e-mail address before replying.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 29-04-02 16:03

"Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimpedersen.dk> wrote in message
> Hej! Jeg skal bruge et 5-meter SCSI-kabel til en Agfa Arcus II scanner.
Men
> jeg aner ikke hvilket.

Prøv at se på den PDF, jeg har smidt i dk.binaer

Det kan måske give dig en ide´´ om hvilket kabel du skal bruge

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 30-04-02 07:27

> "Kim Søvsø Pedersen" <kim@kimpedersen.dk> wrote in message
> Men
>
> Prøv at se på den PDF, jeg har smidt i dk.binaer

Jeg kan ikke finde gruppen på hverken stofanet eller sunsite :(

Har du mulighed for at sende den, eller lægge den et sted på www hvor jeg
kan hente den?

Kim

Fra : René Jensen

Dato : 29-04-02 16:13

"Kim Søvsø Pedersen" wrote:

> [...]
> "bredt" stik i begge ender, og der sidder en form for
> omformer/forlænger/terminator mellem enden af kablet og scanneren.

Du skal formentligt bruge et ganske alm. Centronics kabel med 50 pins i
begge ender, kan måske have 68 pins på din SCSI-controller.
SCSI-typebetegnelsen er formentligt også Fast-SCSI da en scanneren nok
ikke overstiger 10MB/s i overførelse.

--
Med venlig hilsen,
René Jensen

Once a upon a time a wise man said to me:
"I consider Windows like I consider bad weather ... I accept it and hope
for something better"

Fra : Kim Søvsø Pedersen

Dato : 30-04-02 12:38

"René Jensen" <rene.jensen@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> begge ender, kan måske have 68 pins på din SCSI-controller.
> SCSI-typebetegnelsen er formentligt også Fast-SCSI da en scanneren nok

Jeg er kommet til den konklusion, at jeg skal bruge sådan et kabel:
Wide SCSI (III) CEN50 han / mini DB68 han, 5 meter
(http://www.pckabler.dk/produkt.asp?id=208)

Kabelenden, der går i SCSI-controlleren, ser sådan ud:
http://www.scsicablesource.com/images/c-hd68m.jpg

Og kabelenden, der går i scanneren ser sådan ud:
http://www.scsicablesource.com/images/c-cx50m.jpg

Er det så helt forkert med det kabel jeg har fundet?

Kim

Fra : René Jensen

Dato : 01-05-02 11:19

"Kim Søvsø Pedersen" wrote:
> Er det så helt forkert med det kabel jeg har fundet?

Nej, det ser ganske fornuftigt ud, men bare lige for en sikkerheds
skyld, så lav lige en aftale med forhandleren om tilbagelevering af
kabelet, hvis det alligevel ikke skulle virke.