/ Forside / Teknologi / Hardware / Andet hardware / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Andet hardware
#NavnPoint
tedd 22408
refi 21484
Klaudi 14878
o.v.n. 12736
severino 10876
Fijala 9709
peet49 7935
Gambrinus 7284
emesen 6789
10  pallebhan.. 6757
Kan ikke boote op på floppy!
Fra : cjt


Dato : 29-04-02 10:08

Jeg har 2 maskiner stående...

Harddiskene er helt tomme = ingen op.system på endnu.

For at partitionere HD vil jeg boote op på a:

Men det kan de ikke!
Jeg kan ikke boote på floppy!

Jeg har været inde i BIOS og sætte den til at boote op på floppy!
Jeg har sat en Win 98 Boot-disk i a:

Er det normalt at der er SÅ mange problemer med at boote op på
floppy... eller er jeg bare uheldig.

Jeg mangler gode råd...

Jeg kan lige tilføje at jeg tidligere har haft op.system på
maskinerne... og den har tidligere godt kunnet læse/skrive til a:
(Jeg har ikke rykket om på kablerne)

Maskinen kan derfor godt skrive til disketten... men ikke boote derfra!
Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer
og gode råd mht. boot på floppy!

Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk






 
 
[5250] Jens (29-04-2002)
Kommentar
Fra : [5250] Jens


Dato : 29-04-02 10:17

cjt wrote:
> Jeg kan ikke boote på floppy!

Prøv at vende kablet.
Hvis der er styretap, så snit den af med en kniv.
Floppydrevsfabrikanterne har aldrig været enige om hvordan det skal vende.


cjt (29-04-2002)
Kommentar
Fra : cjt


Dato : 29-04-02 10:43

Hej!

Jo, men dengang der var Windows på maskinen,
kunne jeg jo godt skrive/læse fra diskette!

Er det så ikke en umulighed at man kan
pludselig kan boote og samtidig æse/skrive på disketten,
efter kablet er vendt og der har været foretaget "snitning" ???

Tak for hjælpen !


--
Best regards
Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk




[5250] Jens (29-04-2002)
Kommentar
Fra : [5250] Jens


Dato : 29-04-02 11:06

cjt wrote:
>
> Jo, men dengang der var Windows på maskinen,
> kunne jeg jo godt skrive/læse fra diskette!

Det skrev du jo ikke noget om.

> Er det så ikke en umulighed at man kan
> pludselig kan boote og samtidig æse/skrive på disketten,
> efter kablet er vendt og der har været foretaget "snitning" ???

Jo, det er så ikke aktuelt længere.
Prøv diskettedrevet i en anden comp, de går jo i stykker på et tidspunkt.
Mine smutter ca. hvert 4-5. år så vidt jeg kan bedømme.


Jakob Jeppesen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Jakob Jeppesen


Dato : 29-04-02 11:13

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> du skrev:
> cjt wrote:
> >
> > Jo, men dengang der var Windows på maskinen,
> > kunne jeg jo godt skrive/læse fra diskette!
>
> Det skrev du jo ikke noget om.
>
Prøv lige at læse forfra igen

/Jakob


[5250] Jens (01-05-2002)
Kommentar
Fra : [5250] Jens


Dato : 01-05-02 01:17

Jakob Jeppesen wrote:
>>>Jo, men dengang der var Windows på maskinen,
>>>kunne jeg jo godt skrive/læse fra diskette!
>>
>>Det skrev du jo ikke noget om.
>
> Prøv lige at læse forfra igen

Det gjorde jeg så:

"Jeg kan lige tilføje at jeg tidligere har haft op.system på
maskinerne... og den har tidligere godt kunnet læse/skrive til a:"

Ok, han skrev godt nok at han kunne skrive til/læse fra drevet, omend
det ikke fremgik at det var Windows.


cjt (29-04-2002)
Kommentar
Fra : cjt


Dato : 29-04-02 11:57

> Prøv diskettedrevet i en anden comp, de går jo i stykker på et tidspunkt.

Det har jeg prøvet. Det hjælper ikke!

Kunne det tyde på et problem på board eller i BIOS ?????

(Jeg kan ikke flashe BIOS... for det kræver jo en diskette)

Andre gode råd?


Mange hilsner fra
Carsten

DK-2630 Taastrup
e-mail: cajuth@worldonline.dk




Jesper G. Poulsen (30-04-2002)
Kommentar
Fra : Jesper G. Poulsen


Dato : 30-04-02 10:12

"[5250] Jens" <greylion@gmx.net> wrote in message
news:3CCD1B03.7040307@gmx.net...
> > Jo, men dengang der var Windows på maskinen,
> > kunne jeg jo godt skrive/læse fra diskette!
> Det skrev du jo ikke noget om.

Det gjorde han faktisk...


--
Med venlig hilsen/best regards
Jesper G. Poulsen


Henning Sørensen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 29-04-02 11:24

"cjt" <cajuth@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
news:aaj2i0$ikl$1@sunsite.dk...
> Jeg har 2 maskiner stående...
>
> Harddiskene er helt tomme = ingen op.system på endnu.
>
> For at partitionere HD vil jeg boote op på a:
>
> Men det kan de ikke!
> Jeg kan ikke boote på floppy!
[snip]
>
> Mange hilsner fra
> Carsten

Hvis du ikke har rørt ved hverken harddisk kabler eller floppy kabel
kunne det jo tyde på, at den diskette du forsøger at boote fra _ikke_
er en windows startdiskette....
Prøv da i en anden(s) maskine om der kan bootes fra den diskette
(Iøvrigt er det en typisk "fejl", at man får trukket et harddisk/floppy
kabel
lidt ud af stikket med nøjagtig de følger du beskriver

/Henning, Sydfyn.



Henning Sørensen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Henning Sørensen


Dato : 29-04-02 14:53

Kommer da forresten lige i tanke om, at du kun kan boote fra
diskdrevet såfremt det er den ende af kablet, hvor nogle af lederne
er snoet der sidder i drevet.

/Henning, Sydfyn.




Per Laursen (29-04-2002)
Kommentar
Fra : Per Laursen


Dato : 29-04-02 22:54

Hej

Er bios sat op til at der et floppy drev tilstede i maskinen. Jeg har ikke
erfaring med netop dit problem men havde problemet med CD-rom drev. Jeg
havde sat dem til "Not Present" i BIOS men Windows kunne se dem alligevel.
Da de var sat til "Not Present" kunne jeg ikke boote fra CD, der gik noget
tid før jeg opdagede miséren.

Mvh.

Per

"cjt" <cajuth@worldonline.dk> wrote in message
news:aaj2i0$ikl$1@sunsite.dk...
> Jeg har 2 maskiner stående...
>
> Harddiskene er helt tomme = ingen op.system på endnu.
>
> For at partitionere HD vil jeg boote op på a:
>
> Men det kan de ikke!
> Jeg kan ikke boote på floppy!
>
> Jeg har været inde i BIOS og sætte den til at boote op på floppy!
> Jeg har sat en Win 98 Boot-disk i a:
>
> Er det normalt at der er SÅ mange problemer med at boote op på
> floppy... eller er jeg bare uheldig.
>
> Jeg mangler gode råd...
>
> Jeg kan lige tilføje at jeg tidligere har haft op.system på
> maskinerne... og den har tidligere godt kunnet læse/skrive til a:
> (Jeg har ikke rykket om på kablerne)
>
> Maskinen kan derfor godt skrive til disketten... men ikke boote derfra!
> Er der nogen som har gode/dårlige erfaringer
> og gode råd mht. boot på floppy!
>
> Mange hilsner fra
> Carsten
>
> DK-2630 Taastrup
> e-mail: cajuth@worldonline.dk
>
>
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177517
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408632
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste