Tordenkaffe??
Fra : Ninett Green

Dato : 29-04-02 07:00

Uhh...jeg er bare SÅ træt! Malick går fuldstændigt i panik, når det tordner,
og i nat har hun holdt os vågne ved at stå og puste og stønne os i hovedet
hele natten. Vi kunne ikke selv høre den mindste torden, men hun kan høre
det, om det så er i Jylland, er jeg sikker på.

Jeg har kommanderet hende hen i kurven, jeg ved ikke hvor mange gange, men
det er som om, hendes hjerne slet ikke virker i tordenvejr! Hvis hun
overhovedet reagerer, så ligger hun dér og puster videre. Der skal virkelig
tales med STORE bogstaver for at få hende til at lystre, men jeg har svært
ved at vred-kommandere med en hund, der er så bange. Normalt lystrer hun mit
mindste håndsignal, og har gjort det, sinde hun var en lille PuP, men torden
slår altså forstanden fra lige som et HFI-relæ.

Jeg har også prøvet at tage hende med ned under dynen, ( hun er heldigvis en
lille hund ), men det er selvfølgelig ikke det, hun har brug for.
Jeg taler roligt til hende, med dyb stemme - hun puster videre!

Det er som om hun gør sig selv mere og mere ophidset, og det bliver værre og
værre med årene - hun bliver 9 år d. 29.

Det er så synd for hende, og jeg har det så skidt over at blive så irriteret
over at undvære min nattesøvn, hun kan jo ikke gøre for det.

Er der ikke nogen, der har et godt råd til hvordan jeg hjælper Malick?

Kærligst,
Ninett

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 29-04-02 10:03

"Ninett Green" <CarpeDiem@GreensHus.dk> writes:

> [...]
> hele natten. Vi kunne ikke selv høre den mindste torden, men hun kan høre
> det, om det så er i Jylland, er jeg sikker på.

[snip]

> Er der ikke nogen, der har et godt råd til hvordan jeg hjælper Malick?

Vores hund er også rædselsslagen når det tordner, og derfor er han
endnu mere bange nytårsaften. Normalt falder han til ro når det
tordner ved at der er en der går ned til ham og er i stuen. Men
nytårsaften er vi tit i byen, så der får han en lille pille så sover
han så sødt hele natten.

Det er jo desværre nok ikke en løsning når det er hver gang det
tordner, for det gør det jo af og til, men skulle I være nød til at
tage fra hende når det tornder, så kan I måske give hende sådan en
halv pille.

I øvrigt er det sjovt med Alfred, for han er kun bange for torden om
vinteren når han sover inde i stuen. Om sommeren når han ligger ude er
han helt ligeglad, så selvom det lyder mystisk, skulle I måske prøve
at gå en tur med hende?

Mvh Trine

Fra : Mika's Hops

Dato : 29-04-02 10:07

Hej Ninett!

Jeg har selv en gang haft en hund der var skudrad, så jeg kender problemet
godt. Jeg tror ikke der er andet at gøre end, at gi' hunden noget
beroligende. Der kan jeg foreslå et beroligende middel. Jeg brugte et
beroligende middel fra firmaet Bioforce, men jeg ved det har ændret navn, så
du må spørge i en eller anden helsekost forretning. Jeg brugte det med stor
succes, og så er det ikke vanedannende og har ikke nogle bivirkninger.

Hilsen Jesper

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 29-04-02 10:19

Hej Ninett

Min første hun blev også bange for skud og torden, og da "naboen" begyndte
at fyre fuglekanoner af hele dagen, for at skræmme fuglene væk fra de
nysåede marker, blev det helt galt. Men vi glemte tit og lukke døren ind til
klædeskabet og Caro fandt ud af at gå derind og lægge sig i bunden af
skabet, så vi flyttede hendes tæppe derind. og det virkede som det lille
mørke rum gav hende den tryghed som hun behøvede og lidt efter lidt blev hun
mindre og mindre bange og tilsidst brugte hun slet ikke skabet mere og vi
kunne gå tur med hende selvom han skød af og selvom det tordnede. Så hun var
kureret.

Hun har bare aldrig reageret på de forskellige militærlejre som vi har boet
i nærheden af, det må være en anden lyd....

Så måske skal hun have et lille overdækket bur, evt. med noget af jeres tøj
inden i. Da det kunne være både lugten af os! og trygheden ved et lille rum,
som gjorde Caro Tryg.
/Carina

Fra : mus

Dato : 29-04-02 13:44

Hej Ninett

Er det dig der har sendt mig en mail "tænder du lys i mørket" til min
privatadresse?

Nu er der jo nok ikke så mange med dit navn!

Mvh
Mus

Fra : Ninett Green

Dato : 29-04-02 14:25

Det kan da godt være Hvem er du??

Der er ikke andre, i Danmark, der hedder Ninett Green, har checket.

Jo jeg har sendt til hele verden, bl.a. til en kollega i Sydafrika, du er i
godt selskab. Men hvis du vil være fri for fremtiden, så send mig lige en
privatmail, så jeg kan slette din mailadr.

Min er den samme som her i NG, jeg har ikke brug for at være hemmelig *SS*
--
Kærligst,
Ninett

Fra : mus

Dato : 30-04-02 12:50

Nej men ønsker er jo forskellige.

Undrer mig over hvor du har min privatadresse fra. Jeg mener ikke selv at
have oplyst den. For at undgå at få "spam"-mails har jeg netop ikke oplyst
min privat e-mail. Håber dette kan blive respekteret.

Har ikke noget imod indholdet i dit brev men ærlig talt vil jeg helst være
fri for at du sender til min privatadresse.

Mit navn er Laila

<3ccd499a$0$78786$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...

Fra : x Vuf x

Dato : 30-04-02 14:13

Tue, 30 Apr 2002 13:49:40 +0200, mus wrote:

> [...]
>have oplyst den. For at undgå at få "spam"-mails har jeg netop ikke oplyst
>min privat e-mail. Håber dette kan blive respekteret.

Hvis spoi@sol.dk er din private mailadresse,
står den i bl.a. dette indlægs header.

--
Mvh Sonja P. nospam@sonpet.com http://www.sonpet.com

Dyr har ikke andre guder end dig, så behandl dine dyr,
som du vil, din gud skal behandle dig...

Fra : mus

Dato : 30-04-02 22:58

Nej spoi@sol.dk er ikke min private e-mail adresse, og folk må gerne skrive
til denne adresse.

Fra : Niels Peter

Dato : 29-04-02 21:04

Hej Ninett

Ja det er et problem. Du kunne måske prøve at give hunden Dr. Bach's Rescue
Remedie. Det skal gives i 14 dage før det virker, men skulle så have en vis
langtridsvirkning. Det gør ikke hunden sløv eller "fuld", så den bliver
endnu mere bange.

Det bedste du kan gøre, når du står i situationen er at ignorere hunden. Det
værste du kan gøre er at berolige eller ynke. Synes du det har en
beroligende virkning kan du læse højt af avisen for den.

Nina El Falaki

Fra : Alex Linaa

Dato : 30-04-02 09:32

"Niels Peter" <mail@bluewhite.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
vis
> langtridsvirkning. Det gør ikke hunden sløv eller "fuld", så den bliver

Jeg vil foreslå noget helt andet, som jeg med held brugte på min
forhenværende hund, som var jaghund og skudræd (Fin blanding, ikke?)
Min dyrlæge havde læst i et tidsskrift, at det middel man brugte til at
holde tæver ude af løbetid (hormoner), som "bivirkning" havde at det
kurerede ethvert optræk til skudrædhed.
Min pointer fik dobbelt portion (som foreskrevet i artiklen) i juni, og hun
var aldeles ligeglad med skuddene da jagten gik ind i september. Jeg skal
lige nævne at da hun var med på jagt første gang (uden at være behandlet),
gik der 3 sekunder fra det første skud lød, til hun stod og kradsede på
døren i det nærmeste hus (½ km. væk
Mon det ikke også kan "kurere" tordenrædhed?

Venlig hilsen
Alex Linaa

Fra : Nina El Falaki

Dato : 30-04-02 22:43

Hej Alex

Ja nu er jeg hjemme igen under eget navn.

Det lyder dog som et vidundermiddel. Ved du om det virker lige godt på tæver
og hanhunde?? Hvilke bivirkninger er der??? og hvor ofte skal kuren
gentages???? Påvirker det ellers hundens adfærd????

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Ninett Green

Dato : 01-05-02 21:21

Kære alle sammen.

Tak for råd, ideer og erfaringsberetninger, der var rigtig mange at vælge i
mellem, og det skal I have et stort VOV fra Malick for.

Personligt vil jeg helst undgå at proppe beroligende midler i Malick, og jeg
kunne ikke drømme om at gå fra hende, når hun er bange og da slet ikke at
give hende noget beroligende og så gå fra hende.

Så jeg vil lægge ud med nødhjælpsdråberne, dem har vi tidligere haft stor
glæde af. Et andet råd, jeg fik fra en hundetræner er baldriandråber, for så
kan Malick da få meget tæt selskab af vores 5 katte, næste gang, det
tordner. *SS*

--
Kærligst,
Ninett

www.GreensHus.dk

Fra : Alex Linaa

Dato : 02-05-02 07:16

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hanhunde?? Hvilke bivirkninger er der??? og hvor ofte skal kuren
> gentages???? Påvirker det ellers hundens adfærd????

Hej Nina.

Ja det er lige før det er et vidundermiddel.
Den eneste bivirkning der er, at man får en roligere hund der ikke er bange
for skud. Mine svigerforældre prøvede kuren på deres Cocker-han, som var et
"arrigt bæst" over for andre hunde. Det havde en fabelagtig virkning -
hunden blev faktisk helt omgængelig.
Den gang jeg brugte det på min pointer fik en en kur hvert år i
sommerferien, og det var nok til at den var skudfast hele jagtsæsonen. Jeg
mener dyrlægen sagde at hvis hunden skal være skudfast hele året, skal den
behandles hvert halve år. Jeg mente dog at det nok var sundt for hunden at
få en enkelt løbetid om året, hvorfor jeg kun gav den en behandling om
sommeren. Der er jo ingen grund til at hælde hormoner i en hund i en periode
hvor det ikke er nødvendigt.

Håber det er svar nok, ellers må din dyrlæge snakke med min. Han kender alle
de tekniske finurligheder omkring behandlingen.

vh
Alex

Fra : MalgréTout

Dato : 03-05-02 18:31

> [...]
> hele natten. Vi kunne ikke selv høre den mindste torden, men hun kan høre
> det, om det så er i Jylland, er jeg sikker på.

Er du sikker på, at det er torden - det er vel ikke jeres snorken, hun
holder øje med.

Der er hunde der er så kendt med familiens lyde, at de
reagerer instinktivt, når der ændres "signaler" .

Endelig kunne man forestille sig at hun måske er en rottehund,
der vejrer nattens dyreliv ??

For det kan vel ikke være velnæring..... og mavekneb??

Mvh
MalgréTout
"Liver er, trods alle dets genvordigheder, værd at leve.."