Processor upgrade i Pressario 7950 ?
Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-04-02 07:26

Hej gruppe !
Er der nogen her der véd, om jeg kan opgradere min
Athlon 650MHz processor i en Compaq Pressario 7950 ??

/Henning, Sydfyn.

Fra : Darkh

Dato : 29-04-02 09:40

> Er der nogen her der véd, om jeg kan opgradere min
> Athlon 650MHz processor i en Compaq Pressario 7950 ??

Compaq har lavet modeller op til 1 GHz på det samme bundkort, så det skulle
være muligt.

mvh
Jesper

Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-04-02 10:05

"Darkh" <jhe@nospamhjemme-pc.net> skrev i en meddelelse

> Compaq har lavet modeller op til 1 GHz på det samme bundkort, så det
skulle
> være muligt.
>
> mvh
> Jesper

Det lyder godt !
Jeg går ud fra, at boardet i så fald "autosenser" hvilken opsætning
(clockfrekvens/multiplier)
der skal anvendes - det kan jo ikke ændres i BIOS ?

/Henning, Sydfyn.

Fra : Jackie

Dato : 29-04-02 11:04

Jeg tror den mest kvalificerede hjælp ville du få ved at kontakte Compaq
support gratis over telefonen...Den er faktisk ret god. Har selv haft brug
for den med hensyn til BIOS problemer, så det kan anbefales.

Jackie

Fra : Henning Sørensen

Dato : 29-04-02 11:43

"Jackie" <jacloa@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> support gratis over telefonen...Den er faktisk ret god. Har selv haft brug
> for den med hensyn til BIOS problemer, så det kan anbefales.

Det er hermed taget til efterretning - jeg ringede ind med det samme
Pressario 7950 er afprøvet/godkendt op til 1GHz Athlon af Compaq.
Så når den nye formel 1 GP4 kommer på gaden skal jeg ud og ha´ mig sådan én
!
Er der mon forskel på hvilken Athlon man skal købe - supporteren kunne ikke
sige andet end at det skal være en Athlon, men er der ikke forskellige typer
?

/Henning, Sydfyn.

Fra : Michael Thomsen

Dato : 29-04-02 12:54