chek om en fil findes i VC++
Fra : Morten Dall

Dato : 28-04-02 20:40

Hej alle er der en der ved hvordan jeg kan tjekk fra et C++ program om en
bedstemdt fil findes i et bedstemdt biblotek ?

ind til nu har jeg gjort det at jeg opner filen og hvis den så ikke finden
opretter open komandoen den jo men så kan jeg se at den er tom og så ved jeg
at den ikke fantes før programmet kørte, men det kan da ikke være den
regtige måde at gøre det på ? jeg villle meget gerne kunne se fra programmet
om der findes uden at oprette den. er der nogle der ved hvordan ?

ps hvis der er nogle der har svaret på det ville jeg meget gerne hvis jeg
kunne få jer til at sende det på mail, da jeg ikke kan læse news fra
arbejdet.

mvh Morten Dall

Fra : Thomas Krog

Dato : 28-04-02 21:02

"Morten Dall" <mrdall@knus.dk-slet-alt-efter-dk> wrote in message
> Hej alle er der en der ved hvordan jeg kan tjekk fra et C++ program om en
> bedstemdt fil findes i et bedstemdt biblotek ?

Du kan vælge at åbne filen kun med henblik på at læse(så bliver der ikke
oprettet en fil hvis filen ikke findes):

#include <fstream>

int main(){
std::ifstream fs("test.txt");
if(fs){ // filen findes