MS Visual C+ 6? Eller andet?
Fra : Tommy Helgevold

Dato : 28-04-02 18:23

Hej gruppe,

for lidt siden gik jeg igang med noget enkel koding i C++ og brugt
borlands free download edition compiler (5.5). Problemet mit
har været at jeg har fattet NADA af hvordan jeg skulle lave et
vindu til visualisering af de projekter jeg laver (f.eks spil &
applikationer).

Har lige downloaded Microsoft's DirectX 8.1 SDK developement kit
og den var jo veldig omfattende og imponerende, derfor har jeg besluttet
at kode tingene i directX fordi dokumentationen er noglelunde forståelig.

Men spørgsmålet og problemet er:

- Hvilken compiler HAR det hele og er nemmest at gå til?

Self. skal compileren ikke koste flere tusinde ...for dyrt til hobbybrug så
det bliver ikke noget software til 5-7000 dkr.

Har set at programmører i udlandet på div. sites anbefaler MS Visual c+

Er det lige til at gå til?
Min baggrund i programmering er pre-historisk (fra C-64 dage i
maskinkode og Basic og på Amiga i assembler og basic).

Håber på at høre fra jer.
Tak for opmærksomheden.

Mvh
Tommy Helgevold

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 28-04-02 20:36

Tommy Helgevold skrev:

>for lidt siden gik jeg igang med noget enkel koding i C++ og brugt
>borlands free download edition compiler (5.5).

Den er glimrende.

>Problemet mit har været at jeg har fattet NADA af hvordan jeg skulle lave et
>vindu til visualisering af de projekter jeg laver (f.eks spil &
>applikationer).

Det er ikke et compilerproblem, men et shell- (eller
IDE-)problem. Jeg bruger MED til at redigere kildekoden i og til
at aktivere compileren. Det virker fint.

>Har set at programmører i udlandet på div. sites anbefaler MS Visual c+

Den har en fejl der er lidt irriterende: En variabel oprettet som
lokal variabel i en for-løkke overlever for-løkkens død og bliver
global (i den ydre blok). Men ellers er den da okay.

>Er det lige til at gå til?

Njej. Den har et hav af forskellige workspace- og projekttyper.
Der er en del begyndervanskeligheder med at vælge rigtigt. Men
når det er gjort, er den ligetil.

--
Bertel

Fra : [5270] Tommy Helgevo~

Dato : 29-04-02 13:00

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse

> Den er glimrende.

Ok, så bruger jeg den videre....

> Den har en fejl der er lidt irriterende: En variabel oprettet som
> lokal variabel i en for-løkke overlever for-løkkens død og bliver
> global (i den ydre blok). Men ellers er den da okay.

Ups! Det skal man jo lige tage forbehold for, tak for informationen!

Tak for informationen.

Mvh
Tommy

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-04-02 13:49

"Bertel Lund Hansen" <nospam@lundhansen.dk> wrote

> Den har en fejl der er lidt irriterende: En variabel oprettet som
> lokal variabel i en for-løkke overlever for-løkkens død og bliver
> global (i den ydre blok). Men ellers er den da okay.

Der er mange andre problemer i Microsoft Visual C++ V6.0 i forhold til
overholdelse af C++ standarden.
Microsoft Visual C++ V7.0 er langt bedre, men stadig ikke hvad man forventer
af en moderne, professionel compiler - en af de væsentligste ting er manglen
på partial template specialization (som dog findes i en intern udgave hos
Microsoft).

I relation til overholdelse af C++ Standarden, oplever jeg at Borland C++
V5.5 (og C++Builder V5 / V6) er klart bedre end Microsoft.
Intel C++ er endnu bedre.

Venlig hilsen

Mogens Hansen