Problem med Borland C++ Builder
Fra : Ukendt

Dato : 28-04-02 15:41

Hej!
Jeg får følgende fejl når jeg prøber på at compile. Jeg har gemt mit
program, og når jeg åbner bpr-filen, kommer denne fejl ved compile:

[C++ Error] lys.cpp(11): E2303 Type name expected

Jeg bruger xp, og bcb6...

-Anders

Fra : Ukendt

Dato : 28-04-02 15:47

Jeg har ikke lavet om på den bpr-fil, kun lavet en brugerflade og gemt
programmet....

Fra : Leo Havmøller

Dato : 29-04-02 06:23

"König" <knep> wrote in message
> [...]
> program, og når jeg åbner bpr-filen, kommer denne fejl ved compile:
>
> [C++ Error] lys.cpp(11): E2303 Type name expected

Og hvad står der så på linie 11 i lys.cpp?

Leo Havmøller.

Fra : Ukendt

Dato : 29-04-02 12:30

> Og hvad står der så på linie 11 i lys.cpp?
>
> Leo Havmøller.

lys.cpp:

#include <vcl.h>
#pragma hdrstop
//--------------------------------------------------------------------------
-
WINAPI WinMain(HINSTANCE, HINSTANCE, LPSTR, int)
{
try
{
Application->Initialize();
Application->CreateForm(__classid(TForm1), &Form1); <<
linie 11
Application->Run();
}
catch (Exception &exception)
{
Application->ShowException(&exception);
}
catch (...)
{
try
{
throw Exception("");
}
catch (Exception &exception)
{
Application->ShowException(&exception);
}
}
return 0;
}
-

Fra : Leo Havmøller

Dato : 29-04-02 15:27

Du mangler en include af den header fil hvor TForm1 findes. Hvis den hedder
unit1.h, skal du tilføje:

#include "Unit1.h"

lige efter #include <vcl.h>

Leo Havmøller.