Soundblater Augity
Fra : panos

Dato : 28-04-02 23:10

Hejsa.
Jeg sidder og overvejer at købe en SB Augity kort. Ved i måske om det er
muligt at køre en live drive fra en SB Live! Platinum sammen med en Augity
kort? Så bliver det jo meget billigere for mig.

Er det ellers nogen der har prøvet begge kort? Kan det betale sig at
opdatere eller er det bare penge ud i det blå?

hilsen
Panos

Fra : Eksemus

Dato : 29-04-02 00:55

"panos" <p_mitkas@hotmail.com> wrote in

> [...]
>
> Er det ellers nogen der har prøvet begge kort? Kan det betale sig at
> opdatere eller er det bare penge ud i det blå?

Hej Panos

Kortene er nøjagtigt ens bortset fra, at du får Livedrive og mere software
med Platinum. Derfor kan du heller ikke købe et løst Livedrive, da kortet så
ville være Platinum.

Bruger du kortet til spil samt at høre musik, så vælg Audigy Player. Laver
du selv musik, så du selv skal optage via kortet, eller sample en optagelse
fra andre medier, så vælg Platinum.

Hilsen
Eksemus

Fra : panos

Dato : 29-04-02 09:06

Tak for dit hurtigt svar.
Jeg var ikke helt præcist i min formulering.
Jeg har nu en SB Live Platinum. Kan jeg bruge dens Live drive med en Audigy
kort?

m.v.h.
Panos

Fra : Mads B

Dato : 29-04-02 10:05

> [...]
> du selv musik, så du selv skal optage via kortet, eller sample en optagelse

Hallo! Læs nu lige hvad han skriver! Han spørger om han kan bruge et
live drive fra et SB Live! lydkort, han har altså et livedrive i
forvejen!

Fra : Eksemus

Dato : 29-04-02 12:13

m_brauner@hotmail.com (Mads B) wrote in

> Hallo! Læs nu lige hvad han skriver! Han spørger om han kan bruge et
> live drive fra et SB Live! lydkort, han har altså et livedrive i
> forvejen!

Mange tak for din venlige irettesættelse Mads, som dog ikke bragte Panos et
skridt videre et svar på hans spørgsmål. Det eneste du opnåede var, at
spilde båndbredde og vores tid.

Så vidt jeg er orienteret Panos, så kan du godt benytte et Livedrive på de
nye Audigy lydkort.

Venlig hilsen
Eksemus

Fra : panos

Dato : 29-04-02 14:08

Hej igen,
Nu har jeg købt en Audigy kort, og der virker fint med min gammel Live drive
;)
Lyden "følges" også lidt bedre:)

Fra : nevermind

Dato : 29-04-02 19:32

On Mon, 29 Apr 2002 00:09:44 +0200, "panos" <p_mitkas@hotmail.com>
wrote:

>Er det ellers nogen der har prøvet begge kort? Kan det betale sig at
>opdatere eller er det bare penge ud i det blå?

Det er penge ud af vinduet at: opgradere fra et Live til et Audigy,
det er samme chip der sidder derpå med nogle små funktionelle
ændringer og lidt ekstra lir.

Creativelabs er hardwareindustrien når den er værst, dårlig
driversupport, dårlig hardware og et massivt reklameapparat.

kig her:
http://www.pcavtech.com/soundcards/compare/index.htm

og se hvor du finder Creativelabs kortene henne...

Sidder selv med et SantaCruz og forskellen hefra og til et Live er
yderst mærkbar..