Image af maskinen. 800MB
Fra : pjl

Dato : 28-04-02 21:18

Hej..
Har lavet backup af min maskine. Resultat en imagefil på ca. 800MB
Denne befinder sig på en ekstra partion. Jeg har brugt Ghost til at kreere
image. Filen fylder godt på mit drev, og det ville være hensigtmæssigt at
lægge den på CD-rom. Hvordan gøres det ? Min PC er en bærbar. Den er
tilsluttet en ekstra HD men denne indstaleres først når Windows er oppe at
køre.
Er der en bedre metode til at sikre sig. evt med backupprogrammer eller
andet.
hilsen pjl

Fra : Leony

Dato : 29-04-02 07:42

"pjl" <fam.juul@larsen.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> lægge den på CD-rom. Hvordan gøres det ? Min PC er en bærbar. Den er
> tilsluttet en ekstra HD men denne indstaleres først når Windows er oppe at

Ghost kan "spanne over multiple volumes", dvs at du kan bestemme at filen
skal deles ved f.eks. 400 MB.
Den nye Ghost (2002) kan lægge image på et netværksdrev, så hvis du har din
bærbare på dit netværk (hvis du har et), så var det da en oplagt mulighed.
Disse muligheder kan du læse om i manualen.

Du kan også bruge en filsplitter til at dele dit image med, så kan du brænde
det på cd-r.

Du vil evt få flere svar hvis du spørger i Windows-gruppen, der bliver ofte
stillet spørgsmål om Ghost/imageprogrammer.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/