Flytte data fra en HD til en anden
Fra : Peter

Dato : 28-04-02 20:30

Hej

Jeg har en computer med to harddiske - en 2 GB med styresystemet og en tom
på 3 GB.

Jeg skal nu have flyttet styresystemet osv over på den på 3 GB.

Hvordan gøres dette, når man ikke har adgang til Ghost?

Jeg forsøgte en DOS-flytning, men det resulterede i max 8 tegn og en
Windows-flytning resulterede i at mange filer ikke kunne flyttes/læses på de
var i brug.

Hvad gør man?

Hilsen Peter

Fra : Henning

Dato : 28-04-02 21:07

>Hvordan gøres dette, når man ikke har adgang til Ghost?

Hvorfor ikke? Besøg www.ghostsoft.com og hent en
evalueringsversion

Henning
hsb@FJERNESimage.dk

Fra : [5250] Jens

Dato : 28-04-02 21:15

Peter wrote:
> Jeg har en computer med to harddiske - en 2 GB med styresystemet og en tom
> på 3 GB.
> Jeg skal nu have flyttet styresystemet osv over på den på 3 GB.
>
> Hvad gør man?

Jeg har med succes flere gange brugt linux, dvs. bootet i linux, mountet
de to (FAT32) partitioner som jeg skulle kopiere til og fra, og så bare
kopieret med standard cp eller mc (Midnight commander).
Det kan gøres med en linux bootdiskette/cdrom.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-04-02 21:24

> [...]
>
> Jeg skal nu have flyttet styresystemet osv over på den på 3 GB.
>
> Hvordan gøres dette, når man ikke har adgang til Ghost?

Ghost eller lign. program er nærmest den eneste måde at gøre det på. Gå ud
på nettet og find Ghost - det er ikke noget problem.

Fra : Martin S.

Dato : 28-04-02 21:46

"Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
<KLIP>
> Ghost eller lign. program er nærmest den eneste måde at gøre det på. Gå ud
> på nettet og find Ghost - det er ikke noget problem.
Eller f.eks. drive image pro.

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-05-02 13:20

"Martin S." <real_warhawk@[removethis]hotmail.com> wrote in message

> "Søren 'Mufoxe' Lund Jensen" <mufoxe@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> <KLIP>
> Eller f.eks. drive image pro.

Bemærk ordet 'lignende' i min post :)

Fra : Allan Beach Jensen

Dato : 28-04-02 22:52

Smid en mail til mig, så har jeg lavet en lille ting som kan prøve. Har selv
prøvet det mellem 2 diske uden problemer
//Beach > admin@freestyle.blabla
Husk at ændre blabla til den danske landekode*S*

Peter skriver:

Fra : Peter

Dato : 28-04-02 23:27

> Smid en mail til mig, så har jeg lavet en lille ting som kan prøve. Har
selv
> prøvet det mellem 2 diske uden problemer

Hej

Tak for hjælpen, men jeg forsøger med den gode ide det er at downloade en
prøveversion af Ghost.

Hilsen Peter

Fra : Ole

Dato : 29-04-02 06:43

Dere har fin, gratis programvare i Danmark til
å speile harddisker.

Den lager en 100%, bootbar kopi av harddisken.

Prøv Stones Kopikontrol

http://www.stoneware.dk/

ANBEFALES, hilsen Ole