Køb af ny computer og støjdæmpning af samm~
Fra : Søren Lynge Pedersen

Dato : 28-04-02 19:23

Jeg skal til at købe en ny computer, og har tænkt mig at købe følgende:
Bundkort: MSI K7T266 Pro 2RU
CPU: Athlon XP 1800+ (evt. 1900+, ville den virke med bundkortet, der står
op til 1800+?)
Ram: Veritech 512mb DDR
Hardiske: 2 x Maxtor Max+ D740X (Fluid) 60.0 GB (sat op i RAID)

Jeg har tænkt mig at smide et GF4 TI 4200 i, det skal bare lige komme til
dk først.
Er det nogen der kender nogen problemer med dette hardware sammen?

Desuden er jeg blevet ret træt af at høre på min nuværende pc, den larmer
ret meget, så jeg har tænkt mig at købe en Alpha PAL 8045T og en pabst
ultra low noise (12db) blæser til at køle cpuen med. Desuden vil jeg skifte
blæseren i min strømforsyning ud med den samme blæser. Jeg kunne også godt
tænke mig at montere noget magic fleece fra NC, men jeg synes det er ret
dyrt, specielt når jeg ikke kan lyddæmpe hele den ene side af mit kabinet
(der sidder en plexiglasrude). Ville jeg stadigvæk få nogen mærkbar
dæmpning ud af det? Og kan nogen evt. anbefale nogle billigere
alternativer?

Comments?

Fra : Leony

Dato : 29-04-02 07:50

"Søren Lynge Pedersen" <S_Pedersen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> (der sidder en plexiglasrude). Ville jeg stadigvæk få nogen mærkbar
> dæmpning ud af det? Og kan nogen evt. anbefale nogle billigere

Der er mange alternativer:
Liggeunderlag og gulvtæppe er dem jeg bedst kan lide.
Læs evt mere i overclocknings-gruppen her bliver støjdæmpning diskuteret
hver dag.

Jeg tror ikke du ville få en mærkbar dæmpning af kun at isolere den ene side
i dit kabinet. Lyden ville jo kunne slippe uhindret forbi plexien.
Lyden går jo gerne den nemmeste vej.

mvh Leony..........Se mit casemod:
http://home.worldonline.dk/~vinci/

Fra : JRS

Dato : 29-04-02 11:49

> [...]

> (der sidder en plexiglasrude). Ville jeg stadigvæk få nogen mærkbar
> dæmpning ud af det? Og kan nogen evt. anbefale nogle billigere

Har lige selv været igang med at kigge på reviews af NC Magic Fleece .. Og i
dette review har fyren faktisk en rude i den ene side, og det lyder til at
det hjælper en masse alligevel ..
http://www.blargoc.co.uk/reviews/noisekiller/

Jeg vil dog også lige stille spørgsmålstegn ved om du får nok køling men en
12db på din Alpha når du kun har en 12db i PSU'en .. Især hvis du smider
Magic Fleece ind, tror jeg du får en rimelig høj temp i kabinettet .. En
12db papst til at suge luft ind for neden, ville nok ikke være nogen dum
ide..

MVH
JRS