teledanmark og IE5.00
Fra : Claus Frørup

Dato : 04-02-01 19:07

Alle internet indstillinger i min IE 5.00 DK, gør det muligt at se alt
på nettet, bare ikke disse sider.

http://adsl.teledanmark.dk/menu/sm1207.htm
http://www.teledanmark.dk/
Er der nogen der ved hvorfor?
Jeg havde ikke problemer med siderne for ca, et halvt år siden.

Jeg er ikke interesseret i at opgradere til 5.5 da den ikke har givet
mig andet end massive problemer.

Jeg kan heller ikke se siderne med NC 4.05 UK. Der kommer jeg frem til
en side, der påstår at min browser ikke understøtter javascripst og
frames????
De tre ? skyldes min forbavselse over denne oplysning, da NC version
4.05 er den mest stabile hvad javascripts og frames angår.
--
Bortgået signatur efterlyses.
Den er sidst set, natten mellem torsdag og elmetræet på Jarmers plads,

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 25-02-01 19:41

On Sun, 04 Feb 2001 19:07:25 +0100, Claus Frørup <claus@froerup.dk>
wrote:

> [...]
>http://www.teledanmark.dk/
>Er der nogen der ved hvorfor?
>Jeg havde ikke problemer med siderne for ca, et halvt år siden.

Hej Claus F og NG

Har samme problem og ved henvendelse svarer tele dk som her indsat :

SV: Tele Danmark: Tele Danmark
Date:
Wed, 7 Feb 2001 09:06:31 +0100
From:
Internet Kundeservice <win95-support@int.tele.dk>
To:
"'L.H. Vedsegaard'" <lhv@post4.tele.dk>

Hej

Desværre er Netscape Communicator ikke så god til at vise java som
Internet
Explorer er. Jeg har ingen problemer med at se siderne på Internet
Explorer
5.0. Har du prøvet med denne ?

__________________________________
Venlig Hilsen

Palle Falkenberg
Kunderådgiver - Internet Hotline

TDC Internet
Olof Palmes Allé 36, DK-8200 Århus N
Tlf.: 80808035
http://www.opasia.dk/kundeservice

Fra : Jens Petersen

Dato : 25-02-01 21:26

On Sun, 25 Feb 2001 18:41:23 GMT, lhv@post4.tele.dk (Henning
Vedsegaard) wrote:

> [...]
>.
>Bruger Comminicator
>og Navigator 4.76 128 bits kryptering som er nyeste fra denne

Du må have pillet ved noget, den virker da fint her (win2k).

--
Jens

The best way to drive your wife crazy is to smile in your sleep.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 26-02-01 10:48

On Sun, 25 Feb 2001 21:26:09 +0100, Jens Petersen <jp@c.dk> wrote:

> [...]

cut

>Du må have pillet ved noget, den virker da fint her (win2k).
>
>--
>Jens

Så havde man da en forklaring på det der sker , men intet er ændret på
maskinen , opsætningen af sofware e.l. da fejlen pludselig kom. Det
mest mærkelig var at nogen gange fik man den ind og andre gange ikke.
Nu er det konsekvant umuligt at få den ind i NS4.76 .

Det j er io det der indikerer at der ER ændret noget men det i "den
anden ende" af forbindelsen nemlig hos den der har siden på nettet
tele dk Så ja noget er ændret men hos den / de der sætter disse sider
op, hvem det så end er hos TELE DK...

Så nej det er der ikke , ændret eller installeret andre
netprogrammer klientter e.l. , gid dfet var for så var der da en
løsning man selv kunne bruge til at afvikle problemet .
Andre oplever åbenbafrt det samme så ??????

Så er der D.O.S tilbage . Her er det Win98 og du bruger Win2000
Før brugte jeg Win95 (med Pluspakken) . Disse systemer har
såvidtjegved samme source code ,men f.eks. er internet software mere
mere udbygget i Win98 end Win95 , og her er der problemer for Win98 er
noget juks på lige netop det her felt .

Er Win2000 lige så ?, Ligger det nærmere Win98 eller nærmere Win95
hvad internet software der følger med systwemet angår ? Det må du
kunne svare på om du kunne lokkes til det ?

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

"Jeg elsker loven og hader retfærdighed"
Kejseren af Lilliput i Jonathan Swifts , "Gullivers Rejser"

Fra : Jens Petersen

Dato : 26-02-01 18:50

On Mon, 26 Feb 2001 09:48:20 GMT, lhv@post4.tele.dk (Henning
Vedsegaard) wrote:

>Nu er det konsekvant umuligt at få den ind i NS4.76 .

Jeg har lige prøvet igen, det virker fint.

>Er Win2000 lige så ?, Ligger det nærmere Win98 eller nærmere Win95
>hvad internet software der følger med systwemet angår ? Det må du
>kunne svare på om du kunne lokkes til det ?

Jeg har ikke så meget erfaring med Win98 så det kan jeg nok ikke svare
på, men der er da forskel, det er jo to forskellige OS'er.

Jeg har installeret Netscape 6.01 på en anden maskine, og den er bedre
til mange sider som er lidt underlige med 4.76, så der er håb forude
når 6.25 kommer i løbet af året

--
Jens

I may be crazy but I'm having a good time

Fra : Claus Frørup

Dato : 26-02-01 13:37

Henning Vedsegaard wrote :

>On Sun, 04 Feb 2001 19:07:25 +0100, Claus Frørup
>wrote:
klip<problemer med teledanmark-sider>

klip
> [...]
>på de sider. . Derfor sender jeg også det her til deres kunde service
>i håb om at man vil rette fejlen. Manm kan da håbe om ikke andet.

Noget må de have rettet. Jeg kan se siderne nu.

Fra : Henning Vedsegaard

Dato : 27-02-01 09:54

On Mon, 26 Feb 2001 13:37:28 +0100, Claus Frørup
<cfroerup@mail.danbbs.dk> wrote:

>Noget må de have rettet. Jeg kan se siderne nu.

Tja jeg får stadig den her melding :"Da din browser ikke understøtter
Javascript og/eller Frames kan du desværre ikke se disse
sider. "

Hvornår den er ændret o.l. se herunder hvor siden er læst ind i et
program der hedder "Netinfo" som jeg fandt på C-net for nogen tid
siden. Der kan man se hvordan og hvornår o.s.v..

FRANETINFO :

Trying http://www.teledanmark.dk/...
Connection established.

HTTP/1.1 200 OK
Server: Netscape-Enterprise/3.0L
Date: Tue, 27 Feb 2001 08:30:07 GMT
Accept-ranges: bytes

<!-- start.htm -->
<!-- Tele Danmark A/S -->
<!-- Oprettet med TdkMenu version 7.04h og scriptfil <tdk.msf> den
4.dec 2000 kl. 12:28 -->

<HTML>
<HEAD>
<TITLE>Tele Danmark: Tele Danmark</TITLE>

<SCRIPT LANGUAGE="JavaScript">
<!-- Hiding begin
var xurl = GetCookie('TDK_XURL');
if (xurl == null) xurl = '';
else SetCookie('TDK_XURL', '');
var menuid = '';
var logogif = -1;
var logofile = 'logo.html';
var bannerfile = 'banner.html';
//-------------------------
function GetCookie (name) {
if (!document.cookie) return null;
var index = document.cookie.indexOf(name);
if (index == -1) return null;
var i1 = document.cookie.indexOf("=", index) + 1;
var i2 = document.cookie.indexOf(";", index);
if (i2 == -1) i2 = document.cookie.length;
if (i2 - i1 < 3) return null;
if (document.cookie.charAt(i1) == ',') return null;
return document.cookie.substring(i1,i2);
}
//-------------------------
function SetCookie (name, value) {
var str = "";
if (value) str = value;
if (str == "null") str = "";
if (SetCookie.arguments.length == 3) {
var expdate = new Date();
expdate.setTime(expdate.getTime() + SetCookie.arguments[2] * 24 *
60 * 60 * 1000);
str = str + "; expires=" + expdate.toGMTString();
}
document.cookie = name + "=" + str;
}
//-------------------------
function LoadXFile(id, link) {
xurl = link;
top.TDK_WEB_NAVI.location = 'n' + id + '.htm';
}
//-------------------------
function PageInit(doc, id, link, target, logo, gif, banner) {
if (menuid.length == 0) id = 'main';
if (xurl.length > 0) link = xurl;
xurl = '';
LoadPage (doc, id, link, target, logo, gif, banner);
}
//-------------------------
function LoadPage(doc, id, link, target, logo, gif, banner) {
if (gif < 0) gif = 0;
if (gif != logogif) {
logogif = gif;
top.TDK_WEB_LOGO.document.images[2].src = 'menugroup' + logogif +
'.gif';
}
var url = top.MakeLink(link);
if (url.length > 0) {
if (target == 0) top.TDK_WEB_INFO.location = url;
else if (target == 1) top.TDK_WEB_NAVI.location = url;
else if (target == 2) location = url;
else window.open(url,'TDK_WEB_NEW');
}
if (logo != logofile) {
top.TDK_WEB_LOGO.location = logo;
logofile = logo;
logogif = -1;
}
if (banner != bannerfile) top.TDK_WEB_BANNER.location = banner;
bannerfile = banner;
menuid = id;
}
//-------------------------
function MakeLink(link) {
if (link.charAt(0) == '%') {
var path = location.pathname;
var i = Math.max(path.indexOf('|'),path.indexOf(':'));
if (i > 0) link = location.protocol + '//' + path.substring(0,i+1) +
link.substring(1,link.length);
else link = location.protocol + '//' + location.host +
link.substring(1,link.length);
};
return link;
};
//-------------------------

var logheight = 135;
var topheight = 29;
if (navigator.appName == 'Netscape') {
logheight = 143;
topheight = 36;
}
document.write ('<FRAMESET BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0
COLS="200,*">');
document.write ('<FRAMESET BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0
ROWS="' + logheight + ',*">');
document.write ('<FRAME SRC="/menu/logo.html" NAME="TDK_WEB_LOGO"
MARGINWIDTH=0 SCROLLING="NO" NORESIZE>');
document.write ('<FRAME SRC="/menu/nmain.htm" NAME="TDK_WEB_NAVI"
MARGINWIDTH=0 MARGINHEIGHT=0 SCROLLING="AUTO" NORESIZE>');
document.write ('</FRAMESET>');
document.write ('<FRAMESET BORDER=0 FRAMEBORDER=0 FRAMESPACING=0
ROWS="' + topheight + ',*">');
document.write ('<FRAME SRC="/menu/banner.html" NAME="TDK_WEB_BANNER"
SCROLLING="NO" NORESIZE>');
document.write ('<FRAME SRC="/menu/blank.htm" NAME="TDK_WEB_INFO"
SCROLLING="AUTO" NORESIZE>');
document.write ('</FRAMESET>');
document.write ('</FRAMESET>');
// Hiding end -->
</SCRIPT>

</HEAD>
<NOFRAMES>
Da din browser ikke underst&oslash;tter Javascript og/eller Frames kan
du desv&aelig;rre ikke se disse sider.
</NOFRAMES>
</HTML>

INDSAT SLUT

Nu kunne det have været rast om man havde haft det her som siden var
før ( Last-modified: Mon, 19 Feb 2001 14:06:46 GMT ) den blev ændret
for ca. en uge siden .

Selv har jeg ikke nok viden til at kunne se om der her er noget der
skulle være sådasn at man får den tilbage melding , med den smule
viden jeg har om emnet , som er nok til at kunne lave en simpel
hjemmeside og ikke meget mere , kan jeg ikkse hvad det skulle være der
giver den melding .

Men ok så kan man da tage den hjem i Netscape 6.01 der er der ingen
problemer , men det er lidt irterende at skulle starte en browser op
midt i en session blot for at kunen se en enkelt url/site hjemmeside.
kært barn mange navne o.s.v.

og det er til dato den eneste hjemmeside jeg har haft det her problem
med. Det svar jeg fik fra TELE DK som er gengivet i et indlæg virker
ikke som værende troværdigt , men kan da godt være det . Men ???

Kan nogen se ud fra det her materiale der er sendt her hvad der kunne
være problemet , så ville jeg og sikkert også andre være taknemmelig
for dette .

Med venlig Hilsen
Henning Vedsegaard

" Scotty beam me up- - - -- SCOTTY!!"!!