Q: Hvem har forstand på styrke beregninger~
Fra : Jens Mikkelsen

Dato : 28-04-02 14:55

HEj NG

Jeg har lige et spørstmål. Hvem har forstand på styrke beregninger. det
drejer sig om jern-profiler Stål 372 (40x40x2)

Jeg skal bruge lodret press og bøjning på 2 stk 1900 mm (40x40x2) som er
svejset paralelt sammen med med et mellemrum på 400 mm.

Jeg er glad for alle svar

- Med venlig hilsen

Jens Mikkelsen
___________________________
Tlf.: 51 35 81 92
E-Mail: Jens@diskotek-fire.dk
WEB: www.Diskotek-fire.dk

Fra : Hans H.V. Hansen

Dato : 30-04-02 10:34

Jens Mikkelsen <j_snil@worldonline.dk> wrote:
> Jeg har lige et spørstmål. Hvem har forstand på styrke beregninger.

Den slags spørgsmål plejer der sjældent at være megen respons på her!(?)
> Jeg skal bruge lodret press og bøjning på 2 stk 1900 mm (40x40x2) som er
> svejset paralelt sammen med med et mellemrum på 400 mm.

Men jeg vil da gerne forsøge at hjælpe, selvom det ikke gik alt for godt
i sidste uge! :)

Men for at kunne det, må jeg lidt bedre forstå, hvorledes din
'konstruktion' ser ud/er understøttet!

Kunne du ikke placere en lille skitse på dit web-sted?

Beregning af deformation (udbøjning) vil også forudsætte, at værdien af
'elasticitetsmodulet' (E) kendes (nogenlunde).

Hvis du stadig ønsker hjælp, så skrive lige igen - helst med henvisning
til en 'skitse'!

--
med venlig hilsen
Hans