Nyt system..?
Fra : LrM

Dato : 28-04-02 12:50

Hej

Jeg står i den situation hvor jeg enten skal opgradere mit system eller købe
et nyt grafik kort.

Mit nuværende system er:
1000MHz AMD Athlon - Asus AV7 bundkort 512 pc133 ram med et Gforce2 GTS med
32 mb ram.

Enten skal jeg købe dette system og beholde det gamle grafikkort:

Athlon Palomino XP 2100+ (1733MHz) Socket A / FSB 266MHz 2.584 kr.
A7V333 ATX Socket A / VIA KT333 / 5PCI-1AGP / IDE133 1.301 kr.
Kingston 512MB 184pins / 64bit(72bit) / 7.5ns / 1. Parts 1.747 kr.

Eller et nyt grafikkort og så beholde det gamle system:

AGP-V8460 TV-Out / DVI AGP/ 128MB DDR / 2048x1536 / GeForce4 Ti4600 3.949
kr

Jeg er meget i tvivl om hvad der vil være bedst i forhold til pris og
ydelse? er der nogen der kan hjælpe?

På forhånd tak...

vh
Lars

Fra : JRS

Dato : 28-04-02 16:28

Det kommer jo an på hvad du bruger din comp til ..
Hvis du mest spiller 3D spil, så ville jeg da ta det nye GF kort, da din
comp jo ellers er af en rimelig størrelse ..
Hvis du mest bruger windows aps, lyd/video redigering osv osv ville jeg
upgrade computeren ..

Du vil sikkert ikke få specielt mange flere fps ved at upgrade cpu og ram ..

MVH
JRS

Fra : Flemming Joensson

Dato : 28-04-02 17:02

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> wrote in

> [...]
> Ti4600 3.949 kr
>
> Jeg er meget i tvivl om hvad der vil være bedst i forhold til pris

Hvis du ikke encoder film/arbejder med billeder eller video i vildskab
så ville jeg nok vælge at købe det nye grafikkort frem for CPU,
bundkort og RAM.

Men hvis det endelig er de priser du er oppe i for CPU/Bundkort og RAM
og det er det du helst vil opgradere så ville jeg nok vælge at købe en
P4 Northwood på 1.6GHz (omkring 1500) og så overclocke den - de fleste
kan få den op på 2.2GHz uden at skulle investere i ekstra køling.
Asus har lavet et par boards der er rigtig gode til at overclocke den
med - det ene hedder noget med P4?333 og det andet P4?533 (der er et
par hundrede kroner i forskel på de to, men jeg ville vælge 533 da den
uden stik osv skulle passe i et almindeligt ATx kabinet/strømforsyning
i modsætning til andre P4 boards) - jeg kan dog ikke huske hvilket
chipset der står foran hastigheden jeg mener det er SiS og dermed et S,
men er ikke sikker men de understøtter begge DDR 333MHz.

Prisen for systemet med P4 ville ca. blive det samme som med Athlon XP
- måske lidt billigere. Jeg er ikke Intel fanatiker, har selv AMD T-
Bird og har tidligere haft den helt gamle Slot AMD, men hvis jeg skulle
købe nyt nu, ville det helt klart blive en P4 Intel Northwood da jeg
mener det er det bedste og mest stabile system i øjeblikket.

mvh
Flemming

Fra : Martin S.

Dato : 28-04-02 22:15

"Flemming Joensson" <joensson@fjerndette.blob.dk> skrev i en meddelelse
> "LrM" <keyboard_error@hotmail.com> wrote in
KLIP
> [...]
> chipset der står foran hastigheden jeg mener det er SiS og dermed et S,
> men er ikke sikker men de understøtter begge DDR 333MHz.
Asus P4S333 og Asus P4S533
sidstnævnte inkl. audio og LAN for 1250,- hos proconsult.dk. Har SIS 645
chipset begge to. Sidstnævnte SIS 645 DX

> [...]
> købe nyt nu, ville det helt klart blive en P4 Intel Northwood da jeg
> mener det er det bedste og mest stabile system i øjeblikket.
Enig, har selv lige investeret i P4 1.6 Northwood, Asus P4S533 og Samsung
DDR PC2700
Glæder mig til at få det samlet
mvh. Martin

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 05-05-02 13:21

> Enig, har selv lige investeret i P4 1.6 Northwood, Asus P4S533 og Samsung
> DDR PC2700

Dejlig computer. Også den vej, jeg ville gå, hvis jeg ikke sad med den
hurtigste AMD platform lige nu :)

Fra : Søren 'Mufoxe' Lund ~

Dato : 28-04-02 18:40

"LrM" <keyboard_error@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> et nyt grafik kort.
>
> Mit nuværende system er:
> 1000MHz AMD Athlon - Asus AV7 bundkort 512 pc133 ram med et Gforce2 GTS

Jeg ville til enhver tid foretrække en systemopgradering frem for et nyt
grafikkort. Problemet er at et GeForce4 kræver ret meget af CPU'en for at
man får fuld valuta for pengene. Man siger som en tommelfingerregel at man
skal have omkring 1500MHz for at udnytte GeForce4.