Harddisk til bærbar
Fra : JK

Dato : 28-04-02 12:52

Hej gruppe.

Min harddisk på den bærbare er nu fyldt op. Det skal ikke være nogen
hemmelighed at det er musik der fylder. Derfor hvad kunne være løsningen
på dette ?

Købe en ny hardisk der er større ( Hvad kan den gamle så bruges til, der kan
jo kun være 1 harddisk i )
Købe et ekstern harddisk drev ( Kan det overhovet lade sig gøre at. Tænker
her på om hasigheden er for langsom )

Er der et andet alternativ

JK

Fra : Gjøl

Dato : 28-04-02 13:01

"> Købe et ekstern harddisk drev ( Kan det overhovet lade sig gøre at. Tænker
> her på om hasigheden er for langsom )
>
> Er der et andet alternativ
Jeg har ikke lige helt samme problem, men jeg gør i billeder og det er jo
nogenlunde det samme problem, jeg bruger Zipdrev og når jeg aflader "FlashCards"
Smider jeg dem med det samme på 250/100 MB disketter i den orden jeg vil have.
Drevet og strømforsyning har jeg plads til i tasken også. Men det er snart ikke en
bærbar mere, det næste bliver vel en Trolley som kuffert.
Men der er da både brændere/HD til externe brug også. Jeg så da noget i
Computerstore.dk engang.

Fra : Ben Knudsen

Dato : 28-04-02 14:10

packer@ofir.dk writes:
>Købe en ny hardisk der er større ( Hvad kan den gamle så bruges til, der
>kan
>jo kun være 1 harddisk i )

Den gamle kan du sælge

>Købe et ekstern harddisk drev ( Kan det overhovet lade sig gøre at. Tænker
>her på om hasigheden er for langsom )

Du kan godt få eksterne harddiske. Hvor hurtigere de er, afhænger af
hvilke stik du har på den bærbare. Firewire er svinehurtigt, USB er for
langsomt (medmindre det er USB2). Under alle omstændigheder er det en dyr
løsning i forhold til bare at skifte den interne disk.
Enkelte bærbare har mulighed for at indsætte harddiske som moduler
(ligesom cd-drev, diskettedrev osv). Visse compaq-modeller kan og flere af
Apples powerbooks. Aner ikke hvad det koster.
Tilbage til det væsentlige: køb en ny & større intern harddisk (f.eks. en
IBM travelstar) - så bliver du glad.

Mvh Ben

Fra : Morten Nielsen

Dato : 28-04-02 15:06

> Min harddisk på den bærbare er nu fyldt op. Det skal ikke være nogen
> hemmelighed at det er musik der fylder. Derfor hvad kunne være løsningen
> på dette ?

Jeg havde samme problem, og valgte bare at fylde et par CD'ere op med musik.
Det virker sku' lige så godt (10 timers musik på en skive er jo alt rigeligt
til at man ikke skal skifte hele tiden).