Uhyggelige heste!
Fra : ~*Jannie*~

Dato : 27-04-02 20:49

Jeg må sige at jeg er meget rystet over at se den type heste
som den egyptiske/russiske og spanske araber et ex. er "Wisdom El Masran ox
2106" på http://www.kastanielundarabians.dk/

Jeg så den først på denne side:
http://www.alkudaira.de/
og jeg trode det var en vittighed, men nej det er det ikke,
hvad er det sket med den hest? Hvorfor ser den type så
mærkværdig ud, store næsebor, et lille mulepati og helt
mærkelig krop! Er det den vej hesteopdræt går?

Jannie

Fra : alice_trauelsen

Dato : 27-04-02 21:54

Hej Jannie
Jeg håber virkelig ikke det er den vej hesteopdræt går, det ser dog
skrækkeligt ud. Gad vide hvordan hestene har det, har de problemmer med
at trække vejret rigtig, eller hvad ? Hvorfor ser de ud som de gør ?
Alice

http://www.kandu.dk/

Fra : Anet

Dato : 28-04-02 13:51

Hej

Ja, avlerne går efter at lave en speciel type hest. Arabere er efter min
smag at dømme noget af den smukkeste hesterace der findes. Tit bliver
araberne fotograferet når de er helt oppe på mærkerne som nogen af
billederne her og så spiler de næseborene ud og ser meget spændte og fyrige
ud. Når f.eks arabere starter til almindelige dressurkonkurrencer kan man
godt være ude for at dommerne sådan lidt mobber araberen på trods af at den
som regel har kanongode gangarter og går et smukt og velafbalanceret program
igennem. Vores araber rider min datter og mand på og han er så god, ærlig,
smuk og en rigtig ener for os. Den anden hest som er min er en frederiksborg
så jeg kan godt kigge på den anden side af plankeværket også og kigge på
almindelige hesteracer.

hilsen

Anet
www.anet.subnet.dk

Fra : ~*Jannie*~

Dato : 28-04-02 16:13

Tak for svaret Anet, det forklare da næseborene, hvis det er det som gør
det, jeg syntes at nogle af hestene bare sår og glaner, men okay...;) Men
jeg syntes nu astadigvæk de ser ret så abnorme ud. Ikke alle araber men lige
de typer. De har det mærkeligste hoved og ser underlige ud, ja jeg har ikke
set tilsvarede, de ser virkeligt ud som et manipuleret billede...okay bare
min mening;)

Jannie

Fra : Marlene

Dato : 28-04-02 17:41

Anet <anet49@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aagrds$gv0$1@news.cybercity.dk...
> Hej
>
> Ja, avlerne går efter at lave en speciel type hest. Arabere er efter min
> smag at dømme noget af den smukkeste hesterace der findes.

Jeg må indrømme, at jeg bestemt også synes, de ser meget smukke ud på
billederne. Kan slet ikke forstå, at man kan blive forskrækket over dem.....

Mvh. Marlene.

Fra : Pia

Dato : 01-05-02 18:51

sådan ser de egyptiske arabere ud - og jeg tror de fotograferes i specielle
vinkler og efter grundig raslen med plastikposer, som gør at man fremhæver
noget fyrigt men måske ikke helt får proportionerne med. Men de HAR meget
smalle hoveder. Måden at holde halsen på, sådan svaneagtigt som ses på nogen
af billederne, er kun når de forsigtigt snuser til noget - jeg har set det
på ham jeg passer, men som regel ligner han en helt almindelig hest :)
(polsk afstamning forresten).

I USA har man såkaldte showarabere, med så tynde ben at de ikke kan tåle at
rides på!! Så ja, nogen steder går man til ekstremer for skønheden.

:Pia

Fra : Michael Larsen

Dato : 15-06-02 18:59

Hej
Hvilken en hest har du selv???

Det du synes er så uhyggeligt ved araberen er faktisk det der karakterisere
den aller mest

Fra : Liz

Dato : 16-06-02 09:16

"Michael Larsen" <mila@post3.tele.dk> wrote in message
> Hej
> Hvilken en hest har du selv???
>
> Det du synes er så uhyggeligt ved araberen er faktisk det der
karakterisere den aller mest

Hej Michael,
Det er jeg enig i. Har selve 4 skonne arabere, men de ser ikke ude som på
den førnævnte side, de er nemlig mere Crabbet af udseendet. Jeg har hørt
at, pga de ekstreme konkave næseryg mv nogle arabere har faktisk svært ved
at trække vejret ordentlig. Desuden synes jeg at det er lidt af en skam at
avlen bevæger sig væk fra brugsarabere for at koncentrere sig mere på show
udseende og egenskaber. Det kommer araberfolkene til at fortryde en dag
tror jeg. Men der er jo en masse skonne arabere omkring. De skal bare ikke
ligne en Disney tegneserie figure efter min mening. Har du selve arabere?
Mvh Liz