for ny libsdl
Fra : Asmus U2

Dato : 27-04-02 20:58

hej, når jeg prøver at spille et spil får jeg denne fejlmeddelelse

error while loading shared libraries: libSDL-1.1.so.0: cannot open shared
object file: No such file or directory

jeg har version 1.2.3-6 installeret.

er det muligt at fortælle spillet at jeg har en nyere version istedet for
den den kræver, eller have begge installeret samtidig?

Asmus

--
My U2 bootleg homepage

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Kent Friis

Dato : 27-04-02 22:10

Den Sat, 27 Apr 2002 21:57:47 +0200 skrev Asmus U2:
> [...]
>
>er det muligt at fortælle spillet at jeg har en nyere version istedet for
>den den kræver, eller have begge installeret samtidig?

Du kan enten installere den ældre version også, eller du kan forsøge at
lave et link libSDL-1.1.so.0 -> libSDL-1.2.so.0

Jeg har begge versioner installeret, så jeg ved ikke om det virker med
linket.

Mvh
Kent
--
You haven't seen _multitasking_ until you've seen Doom and
Quake run side by side

Fra : Asmus U2

Dato : 28-04-02 13:51

Kent Friis wrote:

> [...]
> lave et link libSDL-1.1.so.0 -> libSDL-1.2.so.0
>
> Jeg har begge versioner installeret, så jeg ved ikke om det virker med

tak,

jeg kan ikke installere begge på engang med rpm-filen, den siger den
eksisterer allerede.

hvordan linker man, så den tror den hedder noget andet?

--
Min U2 bootleg homepage

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Kent Friis

Dato : 28-04-02 13:50

Den Sun, 28 Apr 2002 14:51:04 +0200 skrev Asmus U2:

>tak,
>
>jeg kan ikke installere begge på engang med rpm-filen, den siger den
>eksisterer allerede.
>
>hvordan linker man, så den tror den hedder noget andet?

cd /usr/lib
ln -s libSDL-1.2.so.0 libSDL-1.1.so.0

Mvh
Kent
--
"A computer is a state machine.
Threads are for people who can't program state machines."

Fra : Asmus U2

Dato : 28-04-02 14:00

> cd /usr/lib
> ln -s libSDL-1.2.so.0 libSDL-1.1.so.0
>
> Mvh
> Kent

tak for det meget hurtige svar

--
Min U2 bootleg homepage

http://home19.inet.tele.dk/asmusu2

Fra : Jacob Gaarde

Dato : 28-04-02 23:11

Asmus U2 <asmusu2@post.tele.dk> wrote in

> jeg kan ikke installere begge på engang med rpm-filen, den siger den
> eksisterer allerede.

rpm -Uvh --oldpackage --replacefiles --replacepkgs --allfiles --nodeps
<gammel_pakke>

rpm -ivh --oldpackage --replacefiles --replacepkgs --allfiles <ny_pakke>

rpm -qa |grep <partielt_pakke_navn_uden_versionsnummer>

--
//Jacob Gaarde
//Dont reply to my (aparent) e-mail address. Instead Use